این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۰، شماره ۲۰، صفحات ۳۰۹-۳۲۸
عنوان فارسی
طـراحی و ارائه مـدل ارتباط مصرف کننـده برند در بازار اینتـرنت تلـفن همـراه (مطـالعه مـوردی: شرکت خدمات ارتبـاطی ایرانسـل)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش پیشرو با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش درک شده، رضایت مشتری بر روی تمایلات رفتاری مصرفکنندگان جهت جلب اعتماد، تعهد و وفاداری صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها جزء پژوهشهای توصیفی - پیمایشی است که بر روی نمونهای 384 نفری از مصرفکنندگان اینترنت خطوط ایرانسل در شهر تهران انجام گرفت. از جمله محدودیتهای این پژوهش میتوان هزینهبر بودن و در دسترس نبودن تمام مصرفکنندگان صنعت تلکام را نام برد. این پژوهش 13 فرضیه را بررسی نمود که در نتایج تحلیل عاملی تاییدی و مدلیابی معادلات ساختاری یک فرضیه که تأثیر کیفیت برتعهد به رابطه با برند را بررسی مینمود، رد شد. از کاربردهای مدیریتی پژوهش بررسی تمایلات رفتاری مصرفکنندگان برند است که کاربردهای بسیاری در صنایع و سازمانها دارد. نوآوری پژوهش نیز بررسی مدل ارائه شده با این حجم از متغیرهاست که نشان میدهد ارائهی خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده برای مشتری به خوبی میتواند منجر به رضایت زیاد و تعهد در مشتری شود. بنابراین تصویر ذهنی ایجاد شده از شرکت را مورد تأثیر قرار داده و نهایتاً باعث حفظ وفاداری مشتریان میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing and modeling the behavior of brand consumers in the mobile phone and the Internet markets in Iran: A case study of Irancell Telecommunication Company
چکیده انگلیسی مقاله
This research aims at the effects of service quality, perceived value, and customer's satisfaction on the consumer's intention for brand's loyalty, trust, and commitment. In terms of the data collection method, this study is a descriptive survey. The study sample consisted of 384 Internet customers of Irancell lines in Tehran Province. The limitation of the research was the costly access to and, sometimes, unavailability of liable telecom industry customers. There were thirteen hypotheses to investigate. According to the results of the confirmatory factor analysis and structural equation modeling, one hypothesis, i.e. the effect of quality on brand commitment, was rejected. One of the applications of the study in management is the significance that should be given to the role of brand consumers' behavioral intention. In precept can be of benefit for many industries and organizations. The innovation of this research is to propose a model and investigate it with a large set of variables. The study shows that providing high-quality services and offering goods at reasonable values can lead to high customer satisfaction and commitment. This occurs by creating a mental image of the company that induces customer's loyalty.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید مهدی جلالی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه
زینب خوش چهـره |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1331_f55ccf2aab33df081b0c066a628d7187.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-1259226.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات