این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت و توسعه ورزش، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۱۱-۲۰

عنوان فارسی آزمون مدل مفهومی بازاریابی کارآفرینانه در مدیران باشگاه‌های ورزشی تهران
چکیده فارسی مقاله هدف: مطالعه حاضر به منظور تعیین ارتباط علّی بین ماهیت باشگاه، گرایش به بازار، بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد در مدیران باشگاه های ورزشی انجام شده است. روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده‌ها پیمایشی- همبستگی به شمار می‌آید. در این پژوهش، 700 نفر مدیر باشگاه ورزشی به صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای پرسشنامه‌های استاندارد بازاریابی کارآفرینانه بوچر و همکاران (2008)، ماهیت باشگاه خزایی پول (1392)، گرایش به بازار مقیمی (1390) و عملکرد فاضل (1390) را به صورت داوطلبانه تکمیل کردند. یافته‌ها: یافته‌های آزمون حداقل مربعات جزئی (PLS) نشان داد که بین ماهیت باشگاه، گرایش به بازار، بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد در مدیران باشگاه‌های ورزشی رابطه علّی معنی‌داری وجود دارد. نتیجه‌گیری: در دنیای پر از رقابت امروز روش‌های سنتی بازاریابی کمتر پاسخ‌گوی نیازها می‌باشد. نتایج نشان داده است که روش‌های جدید بازاریابی تاثیرگذارتر است. همچنین بر اساس مدل پژوهش، بازاریابی کارآفرینانه می‌تواند باعث بهبود عملکرد و تمایز از رقبا شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Testing a conceptual model of entrepreneurial marketing club managers of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله Objectives: The present study aimed to determine the relationship between club nature, entrepreneurial orientation, entrepreneurial marketing and the performance of sport club managers. Methodology: This study was practical due to its subjectives and was descriptive-correlational due to its methodology. Statistical population was consisted of managers of Tehran sport clubs among whom 700 individuals were selected using cluster sampling. Herein, we used questionnaires of marketing from Butcher et al(2008), club nature of Khazai (1392), entrepreneurial orientation of Mohammadi(1390) and performance of Fazel(1390). For data analysis on an inferential statistics level, partial least squares (PLS) was used to test hypothesis and the goodness of fit of the model. Results: Results showed that there is a casual meaningful relationship between club nature, entrepreneurial orientation, entrepreneurial marketing and the performance of sport club managers. In the modern days of marketing, old-fashioned traditional methods of marketing are no longer meeting all the needs of market and results affirmed that novel methods are required. Conclusion: In today's competitive market, world, traditional marketing does not meet the needs and results have shown that more novel methods of marketing are more effective. Moreover, according to research model, entrepreneurial marketing can improve the function and individualize the company from other competitors. Based on the previous studies, novel marketing strategies would assist managers to create positive progress in the organization.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آیه ریزوندی |
دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

فرشاد تجاری |
استاد دانشگاه آزاد اسلامی

محمد رضا اسماعیلی |
دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات