این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۳۷-۴۴

عنوان فارسی طراحی و ساخت یک غلاف جهت افزایش سرعت سیال با قابلیت استفاده برای توربین‌های آبی محوری
چکیده فارسی مقاله وجود مناطق ساحلی در شمال و جنوب ایران موجب پدید آمدن مناطق مستعد تولید برق‌آبی با انرژی امواج و جزرومد شده است. لذا برای افزایش بهره‌برداری از انرژی در این مناطق نیاز به افزایش سرعت سیال وجود دارد. با طراحی و ساخت یک غلاف جهت افزایش سرعت سیال، توربین‌های نسل جدیدی بوجود می‌آیند که می‌توانند انرژی جنبشی سیال را افزایش داده و در سواحل دریاها و بستر رودخانه‌های بزرگ انرژی الکتریکی بیشتری تولید کنند. براساس خواص ایرفویل‌ها، غلافی با سطح مقطع ایرفویلی طراحی شد که سرعت آب را تا حدود 2.8 برابر سرعت جریان دوردست در حل عددی افزایش داد. غلاف طراحی شده ساخته و آزمایش شد. به‌علاوه چندین نوع پروانه در داخل غلاف نصب شد. سرعت‌های دورانی پروانه‌ها در دو حالت با غلاف و بدون غلاف مقایسه شد که متناسب با نسبت افزایش سرعت جریان بودند. درنتیجه با قرار دادن یک توربین در این غلاف، توان بیشتری تولید می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توربین آبی غلاف‌دار، افزایش سرعت سیال، نسل جدید توربین‌ها

عنوان انگلیسی Designing and Building of a Shroud to Increase Fluid Velocity with Capability to Use for Axial Water Turbines
چکیده انگلیسی مقاله Existence of the coasts in the north and south of Iran cause to create potential areas to produce electricity by tidal and wave energies. Therefore, increase of fluid velocity is required to exploit these areas. A new generation of turbines is created by designing and building a shroud to increase fluid velocity which it increases kinetic energy of flow and generates more electricity at coastlines and riverbeds. Based on airfoils characteristics, a shroud with an airfoil cross-section form was designed which increases water velocity approximately 2.8 times greater than far field flow numerically. The shroud was built and tested experimentally. Moreover, several propellers were installed in the shroud. Rotational speeds of the propellers in two states of with and without shroud were compared and they were proportional to increase ratio of flow velocity. Consequently, more power is generated by installing a turbine in the shroud.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا کمالی منفرد | reza kamali monfared
dept. of mechanical eng., south tehran branch, islamic azad university
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)

حمید احمدی اصل | hamid ahmadi asl
dept. of mechanical eng., south tehran branch, islamic azad university
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)

منوچهر راد | manouchehr rad
dept. of mechanical eng., south tehran branch, islamic azad university
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)


نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-611-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده CFD
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات