این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۱۱، شماره ۲۲، صفحات ۱۵-۲۴

عنوان فارسی توسعه مدل عددی-نیمه تجربی جهت تخمین مشتقات هیدرودینامیکی یک AUV
چکیده فارسی مقاله افزایش استفاده از وسایل زیرسطحی خودکنترل منجر به ایجاد حساسیت بیشتری در طراحی آنها شده است. موضوع اکثر مطالعات طراحی زیرسطحی ها روی بحث کاهش درگ، فرمانپذیری مناسب و پایداری آنها بوده است. طراحی مناسب و پیش بینی رفتار این وسایل مستلزم تخمین دقیق بارها از مشتقات هیدرودینامیکی مربوط به آنها می‌باشد. در این مقاله مشتقات هیدرودینامیکی زیرسطحی هیدرولب500 با استفاده از ترکیب روش عددی و نیمه تجربی تخمین زده شده است. در این روش ابتدا مشتقات هیدرودینامیکی بدنه زیرسطحی با اعمال حرکات نوسانی اجباری هیو و پیچ خالص با استفاده از یک مدل عددی بر پایه دینامیک سیالات محاسباتی تخمین زده شده است و سپس به کمک فرمول های نیمه تجربی مقادیر مشتقات هیدرودینامیکی مربوط به بالک ها اضافه گشته است. به منظور اعتبار سنجی نتایج مدل ارائه شده، تست تجربی موسوم به تست PMM با استفاده از تست های تونل آب انجام گرفته است. نتایج اعتبارسنجی نشان می دهد که ترکیب روش دینامیک سیالات محاسباتی و روش نیمه تجربی در محاسبه مشتقات هیدرودینامیکی کارآمد بوده و قادر است با دقت مناسبی این ضرایب را تخمین بزند با استفاده از این روش هزینه محاسباتی در طراحی تفصیلی کاهش می دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Development of a Numerical-Semi Empirical Model to Estimate Hydrodynamic Derivatives of an AUV
چکیده انگلیسی مقاله Increased use of Autonomous Underwater Vehicles (AUVs) caused an increase in their design sensitivity. The subject of most of AUV design studies was on drag reduction, ease of handling and their stability. Adequate design and prediction of the behavior of these vehicles requires an accurate estimation of corresponding hydrodynamic derivative loads. In this study, Hydrodynamic derivatives of the AUV have been estimated using numerical and semi empirical methods. First, using a numerical method based on CFD, hydrodynamic derivatives related to the body of the Hydrolab500 have been estimated by applying pure heave and pure pitch oscillatory movements, and then, with the aid of semi empirical formulas, hydrodynamic derivative values of hydrofoils have been added. To validate the results, Planar Motion Mechanism (PMM) experimental test has been carried out using water tunnel tests. The validation results show that combining CFD method and semi empirical method is efficient in the calculation of hydrodynamic derivatives and is able to estimate these coefficients with reasonable accuracy. Using this method, the computational cost of detailed design has been reduced.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نوروز محمد نوری | n m nouri
, iran university of science and technology,narmak,tehran
تهران - میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ایران،دانشکده مکانیک، آزمایشگاه هیدرودینامیک کاربردی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

کریم مصطفی پور | karim mostafapour
, iran university of science and technology,narmak,tehran
تهران - میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ایران،دانشکده مکانیک، آزمایشگاه هیدرودینامیک کاربردی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

حسن حسن پور | hassan hassanpour
, iran university of science and technology,narmak,tehran
تهران - میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ایران،دانشکده مکانیک، آزمایشگاه هیدرودینامیک کاربردی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-15-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده Submarine Hydrodynamic & Design
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات