این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۱۱، شماره ۲۱، صفحات ۴۱-۵۶
عنوان فارسی
عیب یابی خطوط مهاری توربین بادی شناور با استفاده از روش کلاس بندی فازی
چکیده فارسی مقاله
پایش وضعیت سلامت سازه برای اطمینان از عملکرد درست سازه در طول عمر سرویس آن، امری ضروری میباشد. این فرآیند برای توربینهای بادی شناور که در معرض شرایط بحرانی محیطی دریا قرار میگیرند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پژوهش عیبیابی خطوط مهاری توربین بادی شناور از نوع اسپار بر پایه پاسخ دینامیکی سازه و روش کلاسبندی فازی پیشنهاد گردیده است. به این منظور ابتدا معادلات غیر خطی حرکت سازه با استفاده از تئوری بقای مومنتم زاویهای و قانون دوم نیوتن استخراج و شبیهسازی گردیده است. سپس تغییرات فرکانسی سازه در درجات آزادی مختلف آن به دلیل تغییرات در سفتی خطوط مهاری (عیب مفروض) به عنوان مشخصههای ورودی به سیستم فازی در نظر گرفته شدهاست. همچنین با تنظیم توابع توزیع احتمالی هر یک از مشخصهها در هر یک از کلاسهای عیب تعریف شده، سیستم کلاسبندی فازی آموزش داده شدهاست. برای اعتبار سنجی روش عیبیابی، نویز با قدرتهای مختلف به مشخصهها اضافه و درصد موفقیت عیبیابی محاسبه گردیده است. با تحلیل نتایج، مشخص میگردد که سیستم پیشنهادی قادر به تشخیص درست عیب سازه با درصد قابل قبولی میباشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Damage Identification of the Floating Wind Turbine Mooring Line by Fuzzy Classification
چکیده انگلیسی مقاله
Structural health monitoring is essential for ensuring the structural safety performance during the service life. The process is of paramount importance in case of the floating wind turbine due to the structural parts subjected to the marine environmental risky conditions. In this paper a fuzzy-based damage identification method using dynamic response of the Spar floating wind turbine has been proposed. In the first step, the nonlinear equations of motion of the floating wind turbine system derived using the theorem of conservation of angular momentum and Newton’s second law. Then the variation values of the frequency characteristics of the structure in each DOFs due to stiffness changes of mooring lines (simulated damage) are considered as input features to the fuzzy system. Also the fuzzy system was trained based on calibrating of the membership functions by defining the damage classes properly. For validating the proposed method, noise with different SNRs was contaminated to the measured features and the success rate of the damage detection was calculated. The results showed that the proposed method is able to identify the damage classes with acceptable success rate.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آیسان جمال کیا | aysan jamalkia
mechanical engineering department, university of tabriz, tabriz, iran
تبریز - دانشگاه تبریز- دانشکده مهندسی مکانیک
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
میرمحمد اتفاق | mir mohammad ettefagh
mechanical engineering department, university of tabriz, tabriz, iran
تبریز - دانشگاه تبریز- دانشکده مهندسی مکانیک
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
علیرضا مجتهدی | alireza mojtahedi
civil engineering department, university of tabriz, tabriz, iran
تبریز - دانشگاه تبریز- دانشکده مهندسی عمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-444-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Offshore Structure
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات