این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۱۰، شماره ۲۰، صفحات ۳۹-۴۹

عنوان فارسی شبیه سازی انتقال رسوب پشت موج شکن بندر انزلی با هدف مقایسه نرم افزار ایرانی PMO Dynamics و MIKE۲۱
چکیده فارسی مقاله احداث بنادر و سازه های ساحلی در حقیقت باعث تغییر در الگوی جریانات ساحلی و به تبع آن تغییر در الگوی رسوب‌گذاری می‌شود. در این تحقیق به منظور شبیه سازی انتقال رسوبات پس از احداث موج شکن های جدید انزلی دو مدل عددی PMO Dynamics که یک مدل ایرانی از انواع مدل‌های‌ دوبعدی است و MIKE 21 مورد استفاده قرار گرفت این دو مدل از دو روش متفاوت در حل شبکه محاسباتی استفاده می کنند که به منظور مقایسه بین دو روش، پس از تحلیل حساسیت و واسنجی ضرایب در هر مرحله، شبیه سازی الگوی انتشار امواج با ارتفاع 5/0، 1 و 5/1 متر در مدول موج طیفی، جریان های کرانه ای حاصل از انتقال امواج در مدول هیدرودینامیک و در نهایت شبیه سازی انتقال رسوب در مدول انتقال رسوب انجام شد و در هر مرحله نتایج دو مدل مقایسه گردید همبستگی حدود 90 درصد بین نتایج مدل ایرانی و مدل MIKE21 نشان داد با استفاده از مدل ایرانی و شبکه بندی از نوع نقطه مرکز با انجام محاسبات ساده تر و در زمانی تا 4 برابر کمتر می توان جواب های قابل قبولی را بدست آورد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله MIKE 21، PMO Dynamics،شبیه سازی انتقال رسوب، بندر انزلی

عنوان انگلیسی Simulation of Sediment Transport behind Anzali Breakwater with the purpose of Comparison of Iranian PMO Dynamics Software and MIKE 21
چکیده انگلیسی مقاله Construction of ports and coastal structures actually affects the coastal flow pattern and results in the changing of the sedimentation pattern. The research carried out in this paper, aims to simulate sedimentation process following the construction of the Bandar-e Anzali New Breakwaters at the site, using Iranian developed PMO hydrodynamics and well known MIKE21 modeling package developed by DHI. These two models utilize different mesh technique to solve the governing flow hydrodynamics and transport equations. So to compare the results obtained from these two models, sensitivity analysis and calibration procedures using field data were undertaken firstly. Then wave propagation pattern of waves with heights of 0.5, 1 and 1.5 m in the spectral wave module (SW), long shore currents in the hydrodynamic module (HD) and sediment transport simulation in the sediment transport module (SD) have been considered using both models. Various statistical parameters were obtained and the results showed good agreement between the two mentioned models with at least 90% correlation coefficient in all cases. Furthermore, the study showed acceptable results can be obtained by center point mesh-type technique using PMO Dynamics model with much easier calculation procedures that reduces the computation time significantly even by a factor of 4.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الهام جعفرزاده | elham jafarzadeh
tarbiat modares university, jalal ale ahmad highway, p.o.box 14115-111, tehran, iran
تهران- بزرگراه جلال آل احمد- تقاطع شهید چمران- دانشگاه تربیت مدرس- گروه مهندسی سازه های آبی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

سیدعلی ایوب زاده | seyed ali ayyoubzadeh
tarbiat modares university, jalal ale ahmad highway, p.o.box 14115-111, tehran, iran
تهران- بزرگراه جلال آل احمد- تقاطع شهید چمران- دانشگاه تربیت مدرس- گروه مهندسی سازه های آبی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

مسعود منتظری نمین | masoud montazeri namin
school of civil engineering, tehran university
دانشکده عمران دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

اصغر بهلولی | asghar bouhloly
namrood company
شرکت نامرود


نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-428-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده سازه های دریائی و کنار ساحلی
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات