این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۲۳-۳۴
عنوان فارسی
بررسی رفتار تاندون ها و سکوی پایه کششی در حالت صدمه دیده
چکیده فارسی مقاله
ر این مقاله به آنالیز هیدرودینامیکی سکوی ISSC TLP در حالت صدمه دیده ناشی از انقطاع یک تاندون پرداخته شده است. هدف از این مهم، پرداختن به رفتار سکو در حین قطع یک تاندون ناشی از شرایط نامناسب دریایی می باشد. در بخش اول این مقاله به مدل سازی سکو و شرایط محیطی پرداخته شده و با قطع یک تاندون، اثرات گذرا روی تاندون های دیگر ارزیابی شده و نتایج نیروهای پایدار نیز با نتایج تحلیلی صحت سنجی شده است. در ادامه نیز، تاریخچه زمانی 6 درجه آزادی، شتاب سرج و هیو و تغییرات نیروی تاندون ها، در امواج با پریود و ارتفاع مشخص استخراج شده است. به منظور انجام آنالیز هیدرودینامیکی این سازه شناور، از یک نرم افزار المان مرزی چند منظوره استفاده گردید. نتایج نشان می دهد مدل سازی بنحو مناسب صورت پذیرفته و تعیین الگوی رفتار سکو در حالت صدمهدیده در امواج منظم امکان پذیر می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سکوی ISSC TLP، المان مرزی، پارگی تاندون، تئوری تفرق
عنوان انگلیسی
Investigation of tendons and TLP behavior in damaged condition
چکیده انگلیسی مقاله
This paper evaluates the hydrodynamic performance of a damaged ISSC TLP which is caused by a tendon disconnection. Performance evaluation of a TLP with a disconnected tendon in a rough sea state is the major aim of this paper. First off, modeling of a platform in a proper sea state is carried out and then after disconnecting one of the tendons, the transient effect on the other tendons is assessed. Also, the steady state forces are validated using analytical results. Additionally, time history of heave and surge accelerations, TLP six degree of freedom motions and also tendon forces are determined in regular waves. In order to assess the hydrodynamic performance of the platform, a numerical simulation is conducted, using multipurpose boundary element software. At last the analysis shows that the modeling of a damaged platform is carried out properly and also the conclusion can be drawn that it is possible to evaluate the performance of a damaged platform in Regular waves.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیرحسین رزاقیان | amirhossein razaghian
center of excellence in hydrodynamic and dynamic of marine vehicles, sharif university of technology
قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرکهای دریایی، دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
محمد سعید سیف | mohammad saeid seif
center of excellence in hydrodynamic and dynamic of marine vehicles, sharif university of technology
قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرکهای دریایی، دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
محمدرضا تابش پور | mohammad reza tabeshpour
center of excellence in hydrodynamic and dynamic of marine vehicles, sharif university of technology
قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرکهای دریایی، دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-355-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Offshore Hydrodynamic
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات