این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۴۵-۵۸
عنوان فارسی
تحلیل عددی اثرات توزیع فشار هیدرودینامیکی بر روی شناور تندرو کامپوزیتی و بهینهسازی سازه شناور
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق توزیع فشار هیدرودینامیکی به شکل متغیر با زمان برای یک شناور تندرو تحلیل شده و با توجه به آن تحلیل تنش و جابجایی شناور انجام شده است. توزیع فشار هیدرودینامیکی با توجه به سرعت افقی و عمودی شناور برای زاویه خیز کف متفاوت در دو مرحله همسطح شدن و غرق شدن قسمت گوه ای شکل شناور، مطالعه شده و در زمانهای متوالی از وضعیت متغیر شناور، به آن اعمال شده است. در مدلسازی اجزای محدود، بدنه شناور به چند قسمت با زاویه خیز کف متفاوت تقسیم شده و بارگذاری متناظر دینامیکی اعمال شده است. برای تحلیل اثر هر لایه، با استفاده از نرمافزار اجزای محدود آباکوس پوسته کامپوزیتی بهشکل لایهای مدل شده است. سپس با تغییر ضخامت هسته و بهینهسازی سیستم قاببندی شناور ضریب اطمینان شکست افزایش و وزن سازه کاهش یافته است. در پایان نتایج تحلیل تنش و کرنش به همراه بیشترین جابجایی در قسمتهای مختلف شناور بررسی شده و نتایج بهدست آمده مقایسه و ارزیابی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Numerical Analysis of Hydrodynamic Pressure Effect on High Speed Composite Vessel and Optimization of Structure
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, hydrodynamic distribution pressure in continuous times is done and stress and displacement of a high speed vessel are studied. Hydrodynamic distribution pressure is studied for different dead rise angle according to vertical and horizontal vessel velocity at dry chine and wet time steps and is applied to vessel at continues times of vessel variable position. Vessel body is divided to some parts according to different dead rise angles and loading is applied as incremental loading. Shell of composite vessel is modeled using ABAQUES commercial finite element software as layer to study the effect of ever layer in stacking sequences, then change of the core thickness and optimization of vessel structure is studied that causing safety factor is increased and weight is decreased. At the end, results of critical stress and maximum displacement of different parts of vessel is compared and evaluated in initial and optimized vessel.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمدرضا قاسمی | ahmad reza ghasemi
university of kashan
دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
عبدا بهروز وزیری | abdollah behrouz vaziri
university of kashan
دانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی مکانیک
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
محمد محمدی فشارکی | mohammad mohammadi fesharaki
university of kashan
دانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی مکانیک
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-298-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Ship Structure
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات