این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۱-۱۲

عنوان فارسی مطالعه آزمایشگاهی رفتار اتصالات عرشه سکوهای نفتی در آتش‌سوزی
چکیده فارسی مقاله اتصالات تیر- ستون تاثیر قابل توجهی بر رفتار سازه‌ها در دمای معمولی و در دماهای بالا دارند. بررسی‌های صورت گرفته بر روی آتش‌سوزی‌های واقعی و همچنین آزمایشهایی که صورت گرفته‌اند، مشخص می‌کنند که اتصالات بر زمان دوام اعضای سازه‌ای در آتش نیز تاثیر قابل توجهی دارند. ولی با این وجود به دلیل هزینه بالایی که آزمایشهای در دمای بالا دارند در مورد طیف گسترده‌ای از اتصالات، اطلاعات آزمایشگاهی کافی موجود نیست. یکی از این اتصالات، اتصالات تیر I شکل به ستون لوله‌ای در عرشه سکوهای نفتی می‌باشد. به دلیل احتمال بالای خطر آتش‌سوزی در سکوهای نفتی، بررسی رفتار‌ این اتصالات در حرارت‌های بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. بنابراین، 11 آزمایش بر روی این نوع اتصالات انجام شد تا مقاومت به آتش سوزی این اتصالات ارزیابی شود. مودهای گسیختگی و الگوی تغییر شکل نمونه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که مود اصلی گسیختگی اتصال، گسیختگی کششی استار پلیت بالایی می‌باشد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Experimental Study of Structural Fire Behavior of Oil Platform Decks Connections
چکیده انگلیسی مقاله Beam-to-column connections have been found to be of great significance in influencing structural behavior at ambient and elevated temperatures. Observations from full-scale fire tests and damaged structures confirm that connections have a considerable effect on the stability time of structural components in fire. Due to the high cost of elevated temperature tests, adequate experimental data about a broad range of connections is not available. One type of such connections is the connections between I-shape beam and pipe shape columns in oil platform decks. Considering the high probability of fire in oil platforms, study of the behavior of these connections at elevated temperatures is of great importance. Therefore, 11 experimental tests were conducted on this connection type to investigate their fire-resistance capacity. The failure modes and deformation patterns of these specimens were studied. The results showed that the main failure mode of the connection is the tensile failure of top star plate.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مصطفی زین الدینی | mostafa zeinoddini
kntu university


سید احمد حسینی | seied ahmad hosseini
kntu university


محمدرضا بهاری | mohammad reza bahaari
tehran university

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی اکبر رمضانیانپور | ali akbar ramezanianpour
concrete technology and durability research center, amirkabir university of technology

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)


نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-217-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده Ship Structure
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات