این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۵، شماره ۱۰، صفحات ۸۹-۹۵
عنوان فارسی
بررسی رفتار دینامیکی سکوهای ثابت فلزی دریایی در حالت نصب عرشه با روش شناور سازی با استفاده از روش تحلیل دینامیکی افزایشی
چکیده فارسی مقاله
یکی از جدیدترین روشهای تحلیل دینامیکی غیرخطی روش تحلیل دینامیکی افزایشی است که در آن با مقیاس کردن رکوردهای حرکت زمین، میتوان کل محدوده رفتاری سازه از حد الاستیک تا حد نهایی را پوشش داد. این روش رفتار سازه را بخوبی نمایان میکند و کارایی بسیاری دارد که از جمله مهمترین آنها محاسبه عملکرد در زلزله (PBEE) بخصوص ارزیابی میانگین فراوانی سالانه (MAF) تجاوز یک سطح مشخص نیاز سازهای (ماکزیمم نسبت انحراف میان طبقات در تمام طبقات qmax) یا یک ظرفیت حالت حدی مشخص (بطور مثال ناپایداری کلی دینامیکی) میباشد. در این مطالعه رفتار یک سکوی ثابت فلزی دریایی با خصوصیات رفتاری متفاوت در دو جهت بصورت جداگانه و با مدلسازی سه بعدی مورد بررسی قرار می گیرد و با بدست آوردن منحنی IDA و خلاصه سازی نتایج به بررسی رفتار سکو پرداخته می شود. نتایج بدست آمده نشان میدهد که متفاوت بودن هندسه و سیستم جاکت در دو جهت باعث تفاوت عمده رفتار سکو در دو جهت شده و سکو نیازهای طرح را در جهتی که عرشه با استفاده از روش شناور سازی نصب شده، برآورده نمیسازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
**NONLINEAR DYNAMIC BEHAVIOR OF FLOAT OVER DECK INSTALLED PLATFORMS USING INCREMENTAL DYNAMIC ANALYSIS
چکیده انگلیسی مقاله
Incremental Dynamic Analysis (IDA) is a parametric analysis method that has recently emerged in several different forms to estimate more thoroughly structural performance under seismic loads. It involves subjecting a structural model to one (or more) ground motion record(s), each scaled to multiple levels of intensity, thus producing one (or more) curve(s) of response parameterized versus intensity level. Of great interest in Performance-Based Earthquake Engineering (PBEE) is the accurate estimation of the seismic performance of structures, and in particular, the mean annual frequency (MAF) of exceeding a specified structural demand or a certain limit-state capacity. In this study the behavior of a jacket type offshore platform with different characteristics in its two directions, separately and with 3D modeling considering pile-soil-structure interaction is investigated. By obtaining the IDA curves and summarizing the results, the behavior of the jacket is studied. All analyses are performed using OpenSees software. It is observed that the difference of geometry of jacket in two directions due to employing Float Over Deck (FOD) installation method, does not cause similar behavior in both directions and finally in direction with float over installation design requirement is not satisfied.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهروز عسگریان | behrouz asgarian
khaje nasir toosi university of technology
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
علیرضا فیوض | alireza fiouz
persian gulf university, bushehr
دانشکده مهندسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
علی شاکری تالارپشتی | ali shakeri talarposhti
khaje nasir toosi university of technology
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
حامد رحمن شکرگزار | hamed rahman shokrgozar
khaje nasir toosi university of technology
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-1-68&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Offshore Structure
نوع مقاله منتشر شده
یادداشت فنی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات