این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۵، شماره ۹، صفحات ۱-۱۸
عنوان فارسی
بررسی رفتار سکوی خودبالابر در حین تصادم اولیه و ثانویه کشتی و در شرایط آسیبدیده پس از تصادم
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق رفتار یک سکوی خودبالابر تحت اثر بارگذاری تصادفی ضربه کشتی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. سازه انتخاب شده جهت مطالعه، سکوی خودبالابر ایران خزر واقع در دریای خزر میباشد که توسط نرم افزار المان محدود ANSYS مدلسازی شده و تحت ضربه کشتی مورد تحلیل دینامیکی غیرخطی قرار گرفته است. اثرات پیشبارگذاریهای ناشی از وزن سکو و بارهای محیطی موج و جریان قبل از برخورد کشتی در رفتار سازه لحاظ شدهاند. در ادامه سکو تحت ضربه ثانویه کشتی مورد تحلیل دینامیکی غیرخطی قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحلیلهای تصادم اولیه نشان داد که در برخورد کشتی با قسمتهای مختلف سکوی خودبالابر، مکانیزم اصلی جاذب انرژی تغییرشکل کلی سکو است و سلامت کلی سکو در طی تصادم حفظ میشود. همچنین اعمال پیشبارگذاریهای محیطی در بعضی از حالتهای تصادم سبب جاری شدن یا گسیختگی عضو ضربهخورده میشوند. نتایج تحلیلهای تصادم ثانویه نشان داد که وترهای پایه قادر به مقاومت در برابر ضربه ثانویه کشتی نیز هستند و سکو در هر دو سناریوی تصادم دچار آسیبدیدگیهایی نظیر فرو رفتگی موضعی جداره عضو ضربهخورده میشود و کل سکو سالم باقی میماند. در نهایت سکو در شرایط آسیبدیده ناشی از برخورد کشتی مدل شده و تحت شرایط طوفانی با دوره بازگشت یکساله مورد تحلیل دینامیکی قرار گرفته است و مقادیر تنش حداکثر در سکو و امکان خرابی سکو مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین میزان تنش و تغییر مکان در حالت سالم و آسیبدیده با هم مقایسه شدهاند و نتایج مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
**INVESTIGATION INTO THE JACK-UP BEHAVIOR DURING INITIAL AND SUBSEQUENT SHIP COLLISION AND IN THE DAMAGED CONDITION AFTER COLLISION
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, the behavior of a typical jack-up platform under accidental loading of ship collision was investigated. The studied platform was modeled using ANSYS software and analyzed dynamically under ship impact. The platform was also analyzed dynamically under secondary ship impact. The initial collision results showed that the main energy absorption mechanism in impact to jack-up platform is overall deformation of platform it also shown that environmental preloading in some cases causes yielding or fracture of impacted member. The subsequent collision analysis showed that leg chords can resist to a subsequent impact and the platform in both first and second impacts has local damage such as indentation of the chord wall but the rest of the structure remains almost intact. Finally, the platform was modeled in damaged condition and analyzed dynamically under one-year environmental loads and the value of maximum stress and probability of platform failure was investigated. In addition, the value of stress and displacement in the intact and damaged platform has been compared and the results are analyzed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جواد دارایی | javad daraii
sahand university of technology
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)
احمدرضا مصطفی قره باغی | ahmad reza mostafa gharabaghi
sahand university of technology
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)
محمدرضا چناقلو | mohammad reza chenaghlou
sahand university of technology
دانشگاه صنعتی سهند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-1-56&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Offshore Structure
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات