این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۵، شماره ۹، صفحات ۵۷-۶۴

عنوان فارسی ارتقای کامپوزیت‌های پلیمری برای کاربردهای دریایی
چکیده فارسی مقاله باتوجه به حجم استفاده بالا از کامپوزیتهای الیاف شیشه و ماتریس پلی استر در کاربردهای دریایی، در این مقاله خواص این کامپوزیتها مورد مطالعه قرار گرفت و نشان داده شد که پلی استر ایزوفتالیک خواص مطلوب تری در مقایسه با پلی استر اورتوفتالیک برای کاربردهای دریایی دارد. در ادامه پایداری رزینهای وینیل استر و فنولیک در آب دریا مورد مطالعه قرار گرفت و نشان داده شد که رزینهای وینیل استر از خواص مکانیکی مطلوب تر و همچنین مقاومت شیمیایی بالاتری در مقایسه با رزینهای پلی استر، برخوردارند. بعلاوه اثبات گردید که استفاده از رزینهای فنولیک در قسمتهایی از کشتی، که احتمال آتش سوزی در آنها بیشتر از قسمتهای دیگر می‌باشد، بدلیل خواص ضد احتراق این رزینها، اجنتاب ناپذیر است. در ادامه الیاف کربن به عنوان جایگزینی مناسب برای الیاف شیشه معرفی گردید و نشان داده شد که با استفاده از الیاف کربن می‌توان مشکلات ذاتی الیاف شیشه از جمله دارا بودن مدول پایین و همچنین چگالی بالا را بر طرف نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی **POLYMERIC COMPOSITES IMPROVEMENT FOR MARINE APPLICATIONS
چکیده انگلیسی مقاله According to the high demand of fiberglass/polyester composites in marine applications, this paper has studied the properties of these composites. It has also been shown that isophthalic polyester has better properties than orthophthalic polyester, in marine applications. This paper has also investigated the vinyl ester and phenolic resin stability especially in the sea water and has shown that vinyl ester resin in comparison with polyester resin has better physical stability and chemical resistance in the sea water. Note that depend on nonflammable properties of phenolic resin, its application in each part of ship which has the highest probability of conflagration is almost inevitable. In addition, we have discussed the use of carbon fiber instead of glass fiber because the intrinsic problems of glass fiber such as heaviness and having low modulus could be solved with using carbon fiber.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید یحیی موسوی | s y mousavi
islamic azad university, research and science branch
گروه پلیمر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

کاپیتان مالک علیمحمدی | m. alimohammadi
amvaj-e-boragh company
شرکت کشتی سازی امواج براق

امیر سهیل پیرایش فر | a s pirayeshfar
islamic azad university, research and science branch
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-1-61&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده Ship Structure
نوع مقاله منتشر شده یادداشت فنی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات