این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۵۷-۶۹
عنوان فارسی
بررسی تجربی اثرات پوشش هم جهت دیسک دوار بر گشتاور ناشی از اصطکاک پوستهای
چکیده فارسی مقاله
تأثیر کاربرد پوشش همجهت مرکب در ضریب پسای دیسک دوّار با نصب پوشش به زیر دیسک در یک مخزن استوانهای آب مطالعه و با ضریب پسای دیسک مرجع با هندسه کاملاً یکسان و صلب با روشهای تئوری و تجربی مقایسه می شود. پوشش مرکّب از: (1) نصب پارچه مخملی روی دیسک فلزی، (2) ریختن ماده سیلیکونی روی مخمل (تشکیل شبکه) و (3) پوشاندن زیرلایه با یک لایه نازک پلیمری، شکل میگیرد. نتیجه آزمایش ها در حالتهای معیّنی کاهش پسای بیست درصدی یا بیشتر را نسبت به دیسکهای مرجع نشان داده است. دو دلیل احتمالی تأثیر پوشش به صورت ذیل میباشد: 1- کاهش واقعی تبادل انرژی در لایه درهم با میرا کردن پخش شدید درهمی. 2- افزایش قابل توجه ناحیه آرام در مرکز دیسک (تاخیر گذر آرام به درهم). سختی لایه رویی بر عملکرد پوشش تأثیر قابل ملاحظه ای دارد. خواص مکانیکی شبکه سیلیکونی نیز تأثیر زیادی در تغییر ضریب پسای پوستهای دیسک دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
**EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF EFFECTS OF COMPLIANT COATING FITTED ON ROTATING DISC ON THE TORQUE RESULTING OF SKIN FRICTION
چکیده انگلیسی مقاله
The drag coefficients on discs rotating in a cylindrical tank has studied in relation to the nature of a composite coating attached to the underside of the disc, and direct comparisons were made with refrence discs of identical geometry which were completely rigid. The composite coating was formed by: (1) bondig of velvet fabric to the metal disc with velour face outward, (2) casting a premixed silicone composition over the velvet fabric, (3) covering the silicone layer with a thin, stiff polymer film.As a result of the tests in certain cases drag coefficient was reduced by 20% or more as compared to refrence rigid discs. Two conclusions are possible: (1)True reduction of energy exchange in the turbulent boundary layer was achived, perhaps by damping of the turbulent bursting process (2) A significant increase in the laminar region at the center of disc was obtainded (transition of laminar to turbulent delayed). The stiffiness of the top film influenced the performance of the coating. The change of drag coefficient of discs to be strongly influenced by the dynamic mechanical properties of the silicone elastomer network.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منوچهر راد | manoochehr rad
sharif university of technology
دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
احمد فاخر | ahmad fakhar
azad university
هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-1-21&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Ship Hydrodynamic
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات