این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۷۱-۸۱

عنوان فارسی محاسبه عددی امواج ناشی از حرکت شناور
چکیده فارسی مقاله امواج سطح آزاد ناشی از حرکت شناور به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی نیروی درگ شناور شناخته می‌شوند. این مولفه از نیروی درگ را مقاومت موجسازی شناور نامند. روش المان مرزی یکی از روشهای عددی است که بصورت پتانسیل جریان را بررسی می‌کند. از جمله کاربردهای این روش می توان به محاسبه مقاومت شناورها اشاره کرد که در این حالت با حل جریان غیر لزج، ضریب مقاومت موجسازی شناور و الگوی موج ایجاد شده نتیجه می‌شود. در مواردی که شرط سطح آزاد بصورت خطی فرض شود، می‌توان از مدل ساده شده‌ روش المان مرزی که تابع گرین نام دارد استفاده کرد. با استفاده از تابع گرین تنها سطح خیس شده شناور شبکه‌بندی می‌شود. هدف از این مقاله توسعه کدی به منظور محاسبه مقاومت موجسازی شناور میباشد که به علت خطی فرض شدن شرط سطح آزاد، از تابع گرین استفاده شده است. به منظور بررسی صحت کد نوشته شده، نتایج بدست آمده با نتایج شناور Wigley مورد مقایسه قرار گرفته است. بعلاوه با تغییر عدد فرود، مواردی همچون الگوی موج، ضریب مقاومت موجسازی، توزیع فشار و سرعت بر روی بدنه و سطح آزاد مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همچنین نتایج بدست آمده با نتایج روشهای غیر خطی و روشهای تئوری مقایسه شده است. نتایج ارائه شده می‌توانند در طراحی فرم بدنه شناور موثر واقع شوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Numerical Calculations of Ship Induced Waves
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, various numerical methods are developed to extend computational fluid dynamics in engineering applications. One of the most useful methods in free surface modeling is Boundary Element Method (BEM). BEM is used to model inviscid fluid flow such as flow around ships. BEM solutions employ surface mesh at all of the boundaries. In order to model the linear free surface, BEM can be modified to a simple form called Green Function Method (GFM). In this paper a developed code is applied GFM to several problems including flows around ships and the results are presented. To verify the accuracy and application of the code, it is applied to flows around an analytically body which is Wigley hull and results are in good agreement with available data. The wave-making properties are also investigated. Variations of the wave pattern versus the speed are studied, and a quantitative investigation of the forces is performed. In addition, the effects of linear solution are studied. Presented results and computer code can be used to optimize the hull forms for decreasing wave making resistance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید حمید سادات حسینی | s h sadathosseini
sharif university of technology
دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)

سیدمیثم موسوی راد | s m mousaviraad
sharif university of technology
دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)

محمد سعید سیف | m s seif
sharif university of technology
دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)


نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-1-16&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده Ship Hydrodynamic
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات