این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۱۱-۲۰
عنوان فارسی
تدوین استراتژیهای بازاریابی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف: امروزه برای بقا در بازار ورزشی احتیاج به پویایی است و علم بازاریابی ورزشی پایه و اساس مناسبی را برای روشهای درست بازاریابی فراهم میکند. هدف پژوهش حاضر، تدوین استراتژیهای بازاریابی فدراسیون کشتی بر اساس تحلیلSWOT است. روششناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و براساس هدف، کاربردی است. تعداد 73 نفر شامل رئیس، معاونین، مسئولین کمیتهها، داوران و همچنین مربیان تیمهای ملی فدراسیون کشتی (33 نفر) نمونهگیری به روش کل شمار، و از متخصصین حوزه استراتژیک و بازاریابی ورزشی (40 نفر) نمونهگیری به روش تصادفی هدفمند و به صورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند. ابزار تحقیق پرسشنامه محققساخته مربوط به عوامل درونی و بیرونی برنامهریزی استراتژیک بازاریابی فدراسیون کشتی و شامل 77 سوال (نقاط قوت 11، نقاط ضعف 25، فرصتها 19 و تهدیدها 22 مورد) بود. روایی پرسشنامه توسط 19 نفر از متخصصین این حوزه تایید و پایایی پرسشنامهها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 بهدست آمد. برای تعیین وضعیت سازمان از تحلیل SWOT و برای رتبهبندی عوامل برنامه راهبرد بازاریابی فدراسیون کشتی از روش آزمون فریدمن و از ماتریس QSPM برای اولویتبندی استراتژیها استفاده شد. یافتهها: یافتهها نشان داد با توجه به شناسایی عوامل درونی و بیرونی و در نتیجه تحلیل استراتژیک سوات، جایگاه بازاریابی فدراسیون کشتی در جایگاه WT و موقعیت حفظ وضعیت موجود قرار دارد. با توجه به نتایج ماتریس تحلیل سوات لازم است که از استراتژی تدافعی یا ثبات جهت مدیریت حوزه بازاریابی فدراسیون کشتی استفاده شود. نتیجهگیری: بنابراین تدوین سیاستهای کلان مدیریتی به منظور درآمدزا نمودن ورزش، توجه به درآمدهای ناشی از توسعه پایدار، استفاده از مفهوم برونسپاری و ایمنسازی بستر سرمایهگذاری از مهمترین استراتژیهای پیشنهادی در این پژوهش میباشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی،برنامهریزی استراتژیک،سوات،فدراسیون کشتی،
عنوان انگلیسی
Codification of I.R.I Wrestling federation marketing strategies
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Today, in order to survive in the sport markets, need to be dynamic. Sport marketing science provides a good foundation for proper marketing methods. The aim of this study is codify the wrestling federation marketing strategies based on SWOT analysis. Methodology: The method of this research is descriptive-survey. Based on the objective, it is applicable. Total of 73 people, including the boss, vice chairmen, committee officials, referees, and coaches of the national wrestling federation (33 people) were selected as the sample. Among the experts in the field of strategic marketing and sport marketing (40 people) were selected randomly and voluntarily. In the present research, a researcher-made questionnaire was used to study the internal and external factors of the federation's marketing strategic plan, which included 77 questions (11 strengths, 25 weaknesses, 19 opportunities, and 22 threats). The validity of the questionnaire was verified by 19 experts in this field and the reliability of the questionnaires was 0.89 by Cronbach's alpha coefficient. The swot process was used to determine the status of the organization and ranking the factors of strategic planning for Iran wrestling federation, Friedman test has been implemented. Results: According to internal, external, and strategic SWOT analysis, the findings of the research showed that the federation's marketing position is at WT rank with maintaining the current status. According to the results of the SWOT analysis matrix, it is better to use a defensive and stabilizing strategies to manage the Wrestling Federation's marketing domain. Conclusion: Therefore, codify of macro-management policies in order to make the sport more profitable, attention to the revenues from sustainable development, using the concept of outsourcing and securing the investment platform are among the most important strategies proposed in this research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی خادمی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
نیما ماجدی |
استادیار تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ایران
مهدی نادری نسب |
استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات