این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۲۱-۳۰
عنوان فارسی
طراحی الگوی درآمدزایی باشگاههای حرفهای فوتبال ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف تحقیق حاضر، طراحی الگوی درآمدزایی باشگاههای حرفهای فوتبال ایران بود. روششناسی: روش تحقیق حاضر، آمیخته اکتشافی بود. جامعهی آماری تحقیق حاضر در مطالعه کمی و کیفی شامل کلیه نخبگان آگاه در صنعت فوتبال بود. در بخش کیفی از نمونهگیری هدفمند طبقهای و در بخش کمی از نمونهگیری هدفمند استفاده شد. ابزار مورد استفاده برای جمعآوری اطلاعات در بخش کمی، شامل پرسشنامه محققساخته بود. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق حاضر از روشهای تحلیل محتوا در جهت بررسی مصاحبهها و از روش معادلات ساختاری در جهت بررسی مدل تحقیق استفاده شد. کلیه روند تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق حاضر در غالب نرم افزار SPSS نسخه 22 و نرم افزار PLS انجام گردید. یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد فعالیت تجاری، هواداران، رسانه، تبلیغات، درآمد روز مسابقه، سایر و حامیان مالی به ترتیب با ضرایب تاثیر: 352/0، 189/0، 178/0، 169/0، 146/0، 138/0 و 137/0 میتواند مهمترین منبع درآمدزایی باشگاههای فوتبال کشور باشد. نتیجهگیری: باشگاهها میتوانند با بهرهگیری از شیوههای نوین بازاریابی و منابع مختلف درآمدزایی نظیر: فعالیتهای تجاری، هواداران، حق پخش رسانهای، تبلیغات، درآمد روز مسابقه، حامیان مالی و سایر منابع، به منظور تامین نیازهای مالی، توسعه باشگاه و جهت حضور قدرتمند در عرصههای داخلی و بینالمللی، استفاده کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
درآمدزایی،باشگاه حرفهای،فوتبال،
عنوان انگلیسی
Designing the Revenue Model for Iranian Professional Football Clubs
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The purpose of present study was designing the revenue model for iranian professional football clubs. Methodology: The method of this study was exploratory mixed. The population of qualitative and quantitative research in this study were all of the football industry elite. Sampling in qualitative part of this study was targeted stratified and in quantitative part was targeted. The instrument used to collect data in this study was a researcher made questionnaire. Content analysis was used to analyze interviews with experts and structural equation model to evaluate the model. All the present data analysis with using SPSS version 22 and software PLS was performed. Results: The results showed that commercial, fans, media, advertising, match day revenue, others and financial sponsors with path coefficients: 0.352, 0.189, 0.178, 0.169, 0.146, 0.138 and 0.137 could be the most important sources of revenue for iranian football clubs. Conclusion: Clubs can use new marketing techniques and various sources of revenue, such as: commercial, fans, media rights, advertising, match day revenue, financial sponsors and other resources, to meet the financial needs, develop clubs and have strong presence in the domestic and international arena.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
درآمدزایی,باشگاه حرفهای,فوتبال
نویسندگان مقاله
مصطفی سلطانی |
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی قزوین
غلامعلی کارگر |
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی
سارا کشکر |
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی
فرزاد غفوری |
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات