این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۵۱-۶۰
عنوان فارسی
ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحهگذار محصولات از دیدگاه مشتریان
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان میباشد. روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخدهندگان توزیع شد که در نهایت 334 پرسشنامه جمعآوری گردید. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه مقیاس اثربخشی ورزشکاران صحهگذار (AEES) پتز (2012) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط 15 تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. همچنین پایایی درونی پرسشنامه، از طریق ضریب آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد. جهت آزمون فرضیههای تحقیق از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Smart PLS 3.00 بهره گرفته شد. یافتهها: نتایج تحلیل دادهها نشان داد که به ترتیب آشنایی ورزشکار، جذابیت ورزشکار، تخصص ورزشکار، تشابه ورزشکار، شخصیت دوستداشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار بر پذیرش ورزشکاران مشهور در صحهگذاری محصولات تأثیر مثبت و معنیداری دارند. همچنین نتایج نشان داد که متغیرهای پیشبین به مقدار 93%، متغیر ملاک (پذیرش ورزشکار) را تبیین مینمایند. نتیجهگیری: شرکتها و بازاریابان ورزشی بایستی فاکتورهای آشنایی ورزشکار، جذابیت ورزشکار، تخصص ورزشکار، تشابه ورزشکار، شخصیت دوستداشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار را هنگام انتخاب صحهگذاران محصولات خود از بین ورزشکاران مشهور، مدنظر قرار دهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ورزشکار،مشهور،تبلیغات،صحهگذاری،
عنوان انگلیسی
Evaluation of factors affecting on acceptance of products endorsing athletes from customers' perspective
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The aim of this study was to evaluation of factors affecting on acceptance of products endorsing athletes from customers' perspective. Methodology: This is an applied descriptive study. The population of the study included all the sports store customers in Tabriz city. In this study a total of 350 questionnaires were distributed and finally 334 questionnaires were collected. For data collection athlete endorser effectiveness scale was applied. The face validity of the questionnaire was confirmed by 15 professors of sport management. The internal consistency of the questionnaire was determined with Cronbach's alpha coefficient (0.92). The hypotheses were examined by the structural equation modeling method using Smart PLS 3.00 software. Results: The results indicated that respectively athlete expertise, athlete trustworthiness, athlete attractiveness, athlete likability, athlete similarity and athlete familiarity has a significant and positive impact in accepting the famous athletes in advertising from the customers' perspective. Moreover, results indicated that 93% of criterion variables (acceptance athlete) were explained by the Predictor variables. Conclusion: Therefore, it is concluded that the familiarity of the athletes, athletes' attractiveness, athletes' expertise, athletes' similarity, lovable character and reliability of the athletes should be taken into account by the sports marketing companies in selecting athletes as endorsers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ورزشکار,مشهور,تبلیغات,صحهگذاری
نویسندگان مقاله
مهدی بشیری |
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
رسول فرجی |
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
فریده اعلاباف یوسفی |
دانشجوی دکتری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات