این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۷۱-۸۰
عنوان فارسی
ارائه مدل عناصر سازنده برند باشگاههای حرفهای فوتبال براساس ارزش ویژهی برند از دیدگاه مشتریان
چکیده فارسی مقاله
هدف:هدف از انجام این پژوهش ارائه مدل عناصر سازنده برند باشگاههای فوتبال براساس ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان (CBBE) بود. روششناسی: پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران، معاونین، پرسنل باشگاهها، بازیکنان و هواداران و مشتریان چهار باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، ذوبآهن اصفهان، گیتیپسند و ریف بودند. تعداد حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر مشخص شد و پرسشنامهها بصورت تصادفی در اختیار نمونهها قرار گرفت. ابزار پژوهش پرسشنامه عناصر سازنده برند بر اساس ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری کلر (2001) شامل 71 سوال بود. روایی پرسشنامه توسط دو تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی مورد تائید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ 92/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل آماری یافتههای پژوهش از نرمافزار SPSS و برای ارائه مدل از نرمافزار لیزرل استفاده شد. یافتهها: شش عامل برجستگی برند، عملکرد برند، تصویرسازی برند، قضاوتها نسبت به برند، احساسات نسبت به برند و همنوایی با برند به عنوان عامل تبیینکننده ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان معرفی شدهاند (05/0=P). نتیجهگیری: به طور کلی دستاوردهای پژوهش حاکی از آنست که از بین شش عامل عناصر سازنده برند مولفه تعهد از همنوایی با برند دارای بیشترین تاثیر و مولفههای تصویرسازی برند و کیفیت از عامل قضاوتها نسبت به برند کمترین تاثیر را در ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ویژه،باشگاه،برند،فوتبال،مشتری،
عنوان انگلیسی
The Model Elements of Professional Football Clubs are based on Customers Based Brand Equity
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The aim of this study was provide the elements are redirected to football clubs on the basis of brand equity from the customer perspective (CBBE). Methodology: This study applied a statistical correlation- descriptive population consisted of all mangers, the club staff, players and fans and customers’ four sports and cultural club Sepahan, ZobAhan, Gitipas and Reef. Sample size was determined using Cochran formula 384 the samples were random. Instrument components are based on customer-based brand equity Claire (2001) consists of 71 questions. The validity by two professors of sport management and reliability was confirmed by Cronbach's alpha coefficient (0.92) respectively. The findings for statistical analysis SPSS software and LISREL software was used to model. Results: Six of brand salience, brand performance, brand imagery, judgments about brand, brand perceptions and brand conformity as presented in predicting brand equity from the customer perspective. Conclusion: In general research indicate that among the six operating components are the building blocks of conformity with commitment has the greatest impact and the quality of imaging components are operating judge had minimal impact on brand equity from the customer perspective.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رسول نظری |
دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان). اصفهان. ایران
مریم مختاری |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) . اصفهان. ایران
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات