این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۱۱۱-۱۲۰
عنوان فارسی
تحلیل مسیر سنجش عوامل موثر بر خرید اینترنتی کالای ورزشی در دانشجویان علوم ورزشی
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی کالای ورزشی بود. روششناسی: این پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیتبدنی کلیه دانشگاههای کشور بودند که بر اساس جدول مورگان برای جامعه نامحدود 390 پرسشنامه جمعآوری شد. در این تحقیق از پرسشنامه جمعیتشناختی و از پرسشنامه سهولت، سودمندی و اعتماد گفن (2003)، درک لذتبخش بودن فاگان (2008)، نگرش، قصد خرید و خرید یو (2014) و رضایتمندی از خرید اندرسون (2003) استفاده شد که پس از تعیین روایی، پایایی کلی پرسشنامهها (94/0) قابل قبول بود. یافتهها: نتایج بدست آمده از نرم افزار Smart PLS نشان داد که سودمندی، سهولت، اعتماد و لذت بر رضایت مصرفکننده در خرید اینترنتی مصرفکننده کالای ورزشی اثرگذار بود. همچنین اعتماد مهمترین عامل اثرگذار بر نگرش در خرید اینترنتی کالای ورزشی بود ولی سهولت بر نگرش اثرگذار نبود. نتیجهگیری: هدف مدیران فروشگاههای اینترنتی تنها فروش محصول نباشد، بلکه باید تلاش کنند با حفظ صداقت، ارائه محصولی با کیفیت و دادن بهترین خدمات، مشتری ثابت و وفادار پیدا نموده و با حداقل تبلیغات فروش خوبی داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خرید اینترنتی،سهولت استفاده،لذتمندی،رضایت،نگرش،اعتماد،
عنوان انگلیسی
The Study Of Effective Factors On Online Purchasing Of Sport Products In Physical Education Student
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The purpose of this study was to test a research model by adapting technology acceptance model, trust, perceived enjoyment, and satisfaction to understand why and how sport consumers purchase sport products online. Methodology: To achieve the purpose of the study, an online survey was conducted with a total of undergraduate and graduate students from universities in the Iran. according to Morgan for unlimited community 390 questionnaires were collected. In this study was used a demographic questionnaire, questionnaire ease, usefulness and reliability Geffen (2003), Understanding the pleasure of Fagan (2008), attitude, intention to buy Yoo (2014) and satisfaction of buying Anderson (2003).validity was obtained. the reliability of the questionnaire was 0.94. Results: The results of Smart PLS showed the usefulness, ease, confidence and fun affected on online shopping. The findings provide evidence that trust was most influential as a motivator for using the Internet for purchasing sport products. However perceived ease of use, did not influence attitude of sport products. Conclusion: therefore online stores manager not only sell product but also they should strive to maintain integrity, providing quality products and the best service, constant and loyal customer find and at least have a good sales promotions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین عیدی |
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
نگار قلی پور |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
مریم فلاح |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور تهران
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات