این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Optimaization in Civil Engineering، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۲۸۹-۳۱۲

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A PRACTICAL WEIGHT OPTIMIZATION FOR MOMENT FRAMES UNDER COMBINED LOADING
چکیده انگلیسی مقاله This article introduces three simple ideas that lead to the efficient design of regular moment frames. The finite module concept assumes that the moment frame may be construed as being composed of predesigned, imaginary rectangular modules that fit into the bays of the structure. Plastic design analysis aims at minimizing the demand-capacity ratios of elements of ductile moment frames by inducing the strength and stiffnesses of groups of members in accordance with certain design criteria, rather than investigating their suitability against the same rules of compliance. Collapse modes and stability conditions are imposed rather than investigated. In short, theory of structures is applied rather than followed. Plastic displacement control suggests that in addition to conducting failure analysis, the maximum displacements of plausible failure modes at incipient collapse should also be taken into consideration. While two collapse mechanisms may share the same carrying capacity, their maximum displacements may be different.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله m گریگوریان | m. grigorian


a کاوه | a. kaveh



نشانی اینترنتی http://ijoce.iust.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-106&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده Optimal analysis
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات