این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۴۵-۵۳

عنوان فارسی تبیین نقش ارزش‎های اخلاقی و رفتارشهروندی سازمانی با رضایتمندی مشتریان
چکیده فارسی مقاله زمینه: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط ارزش‎های اخلاقی بر رضایت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارشهروندی سازمانی در شعب بانک تجارت شهرستان همدان انجام شده است. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعۀ آماری این تحقیق مشتریان بانک تجارت شهرستان همدان مشتمل بر35460 نفر بوده است. و براساس جدول مورگان تعداد 380 نفر به‌روش نمونه‎گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از چهار پرسشنامۀ استفاده شد، که روایی آن بر اساس روایی همگرا و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ تأیید گردیده است. و الگوی ارائه شده با استفاده از مدل‏سازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل گردید. یافته‌ها: نتایج نشان دادند؛ ارزش‎های اخلاقی 83 درصد رفتارشهروندی سازمانی، ارزش‎های اخلاقی 68 درصد رضایت مشتریان، ارزش‎های اخلاقی 48 درصد وفاداری مشتریان، رفتارشهروندی سازمانی 25 درصد رضایت مشتریان و رفتارشهروندی سازمانی 26 درصد رضایت وفاداری مشتریان را پیش‎بینی می‎کنند. نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‏های پژوهش، سازمان‏ها با ایجاد و تقویت رفتارهای اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی کمک شایانی در ارائه خدماتی بهتر و درنتیجه بهبود رضایت و وفاداری مشتریان می‎نمایند.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش‎های اخلاقی، رفتار شهروندی سازمانی، رضایت مشتریان، وفاداری

عنوان انگلیسی Explanation the Role of Ethical Values and Organizational Citizenship behaviors with Satisfaction of Customers
چکیده انگلیسی مقاله Background: The purpose of this study is to investigate the relationship between ethical values ‎on customer's satisfaction and customer loyalty with the emphasis on the mediating role of ‎organizational citizenship behavior in branches of TEJARAT Bank city of Hamedan. ‎ Method: The present study was a descriptive-correlation research. The statistical population of this research ‎includes 35460 of customer branches of TEJARAT Bank city of Hamadan. The sample size includes 380 ‎people based on Morgan table using simple random sampling method. For collecting data, four ‎questionnaires were used and the proposed model was analyzed using structural equations ‎modeling.‎ Results: The results of structural equation modeling showed that ethical values predict 83% of ‎organizational citizenship behavior, ethical values predict 68% of customer satisfaction, ethical ‎values predict 48% customer loyalty, organizational citizenship behavior predict 25% customer satisfaction ‎and organizational citizenship behavior predict 26 % of customer loyalty. ‎ Conclusion: Organizations by creating and strengthening ethical behaviors and organizational ‎citizenship behavior help to provide better services and thus improve customer ‎satisfaction and loyalty.‎    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا عقیقی |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-187&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-1277833.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات