این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۴۵-۵۳
عنوان فارسی
تبیین نقش ارزشهای اخلاقی و رفتارشهروندی سازمانی با رضایتمندی مشتریان
چکیده فارسی مقاله
زمینه: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط ارزشهای اخلاقی بر رضایت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارشهروندی سازمانی در شعب بانک تجارت شهرستان همدان انجام شده است. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعۀ آماری این تحقیق مشتریان بانک تجارت شهرستان همدان مشتمل بر35460 نفر بوده است. و براساس جدول مورگان تعداد 380 نفر بهروش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از چهار پرسشنامۀ استفاده شد، که روایی آن بر اساس روایی همگرا و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ تأیید گردیده است. و الگوی ارائه شده با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل گردید. یافتهها: نتایج نشان دادند؛ ارزشهای اخلاقی 83 درصد رفتارشهروندی سازمانی، ارزشهای اخلاقی 68 درصد رضایت مشتریان، ارزشهای اخلاقی 48 درصد وفاداری مشتریان، رفتارشهروندی سازمانی 25 درصد رضایت مشتریان و رفتارشهروندی سازمانی 26 درصد رضایت وفاداری مشتریان را پیشبینی میکنند. نتیجهگیری: بر اساس یافتههای پژوهش، سازمانها با ایجاد و تقویت رفتارهای اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی کمک شایانی در ارائه خدماتی بهتر و درنتیجه بهبود رضایت و وفاداری مشتریان مینمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشهای اخلاقی، رفتار شهروندی سازمانی، رضایت مشتریان، وفاداری
عنوان انگلیسی
Explanation the Role of Ethical Values and Organizational Citizenship behaviors with Satisfaction of Customers
چکیده انگلیسی مقاله
Background: The purpose of this study is to investigate the relationship between ethical values on customer's satisfaction and customer loyalty with the emphasis on the mediating role of organizational citizenship behavior in branches of TEJARAT Bank city of Hamedan. Method: The present study was a descriptive-correlation research. The statistical population of this research includes 35460 of customer branches of TEJARAT Bank city of Hamadan. The sample size includes 380 people based on Morgan table using simple random sampling method. For collecting data, four questionnaires were used and the proposed model was analyzed using structural equations modeling. Results: The results of structural equation modeling showed that ethical values predict 83% of organizational citizenship behavior, ethical values predict 68% of customer satisfaction, ethical values predict 48% customer loyalty, organizational citizenship behavior predict 25% customer satisfaction and organizational citizenship behavior predict 26 % of customer loyalty. Conclusion: Organizations by creating and strengthening ethical behaviors and organizational citizenship behavior help to provide better services and thus improve customer satisfaction and loyalty.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا عقیقی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-187&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-1277833.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات