این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
International Journal of Transportation Engineering
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۷-۱۵
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Experimental and Numerical Study on the Effect of Different Types of Sleepers on Track Lateral Resistance
چکیده انگلیسی مقاله
Lateral resistance of railway track is one of the most important parameters in lateral stability. This parameter depends!on the conditions of different components of ballasted railway track (such as density of ballast layer, sleeper spacing, type of sleeper, etc.). From this perspective, type of sleeper has an important effect on lateral resistance. However in some conditions, in technical and economical investigations, using a special type of sleeper is not avoidable. In this research, concrete, wooden, and steel sleepers are studied using experimental and numerical analysis by finite element method. According to the experimental results, concrete sleeper B- 70 with 2.06 tons has the most lateral resistance among three types of sleepers. Steel and wooden sleepers with the amounts of 1.32 and 1.10 tons are in the next ranking. On the other hand, numerical analysis (modeled according to field conditions) shows that the lateral resistance of concrete, steel, and wooden sleepers is equal to 2.10, 1.36, and 1.15 tons, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آرش بختیاری |
department of railway engineering, iran university of science and technology, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
جبارعلی ذاکری | jabbar ali
department of railway engineering, iran university of science and technology, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
hun je fang | hun je
college of civil engineering and architecture, jiaotong university, beijing, china
احمد kasraiee |
department of railway engineering, iran university of science and technology, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
نشانی اینترنتی
http://www.ijte.ir/article_13359_01b1f3eede6b44e2d1f6501e62ef4878.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات