این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
International Journal of Transportation Engineering
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱-۱۲
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Optimal Signal Control in Urban Road Networks with High Priority Congested Centers
چکیده انگلیسی مقاله
Keeping the density of traffic flow and air pollution in an acceptable level and developing a good capacity for transit in the high priority areas of the city, is really a big deal in large and crowded cities. To address this problem, a new method of intersection signal optimization is presented in this paper. Based on network fundamental diagrams, an Internal–External Traffic Metering Strategy (IETMS) is developed for controlling density of traffic in high priority areas globally. Protecting the network from gridlock, optimizing the queue ratios in entrance arterials and utilizing the reserved capacity are the main objectives of the problem. The methods of mixed integer linear programming and quadratic programming are used for solving the problem. A traffic simulator software (VISSIM) has been used for simulation in which the coded program is developed in VISSIM-COM interface. Finally the model is applied in a part of urban network of Tehran, Iran. The results show that redistributing of traffic density in the whole network and protecting high density areas from gridlock can efficiently improve traffic flow measurement in high priority areas.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
signal control,traffic metering,fundamental diagrams
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://www.ijte.ir/article_6705_9e9661ca1cd35905c9ed26d5f479255e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات