این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Iranian Journal of Applied Linguistics
، جلد ۱۸، شماره ۲، صفحات ۷۷-۱۰۷
عنوان فارسی
Rater Errors among Peer-Assessors: Applying the Many-Facet Rasch Measurement Model
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Rater Errors among Peer-Assessors: Applying the Many-Facet Rasch Measurement Model
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, the researcher used the many-facet Rasch measurement model (MFRM) to detect two pervasive rater errors among peer-assessors rating EFL essays. The researcher also compared the ratings of peer-assessors to those of teacher assessors to gain a clearer understanding of the ratings of peer-assessors. To that end, the researcher used a fully crossed design in which all peer-assessors rated all the essays MA students enrolled in two Advanced Writing classes in two private universities in Iran wrote. The peer-assessors used a 6-point analytic rating scale to evaluate the essays on 15 assessment criteria. The results of Facets analyses showed that, as a group, peer-assessors did not show central tendency effect and halo effect; however, individual peer-assessors showed varying degrees of central tendency effect and halo effect. Further, the ratings of peer-assessors and those of teacher assessors were not statistically significantly different.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رجب اسفندیاری |
نشانی اینترنتی
http://ijla.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-3&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات