این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Iranian Journal of Applied Linguistics
، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۹۳-۱۱۳
عنوان فارسی
The Impact of Interactive Output Tasks on Developing Vocabulary Knowledge of Iranian EFL Learners
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Interactive Output Tasks on Developing Vocabulary Knowledge of Iranian EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله
This study investigated the role of interactive output tasks in developing EFL learners' vocabulary knowledge. The participants were 103 elementary female Iranian EFL learners who were randomly divided into three groups: input-only, input-output-no-interaction, and input-output-interaction. After all participants took a placement test and a vocabulary pretest, the input-only group was exposed to input tasks, while the other two groups received both input and output tasks with or without interaction. Then, all the participants took a vocabulary posttest. The results of ANOVA and Kruskal-Wallis tests showed that the participants in both the input-output-no-interaction group and the input-output-interaction group outperformed the ones in the input-only group in the vocabulary posttest (in both the overall vocabulary test and in the productive vocabulary section). Moreover, the results of the t-test and the Mann-Whitney test revealed that the participants in the interaction and no-interaction groups performed similarly on both the overall vocabulary posttest and the productive vocabulary section. The findings of this study support the idea that output is a facilitative factor for the acquisition of L2 vocabulary and, specifically, productive vocabulary development. The results also suggest that both interactive and non-interactive output-plus-input tasks can lead to higher achievement in vocabulary knowledge compared to the input-only condition lacking output tasks.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا محمودآبادی |
payame noor university, tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
حسن سلیمانی |
payame noor university, tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://ijla.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-59&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات