این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
Iranian Journal of Applied Linguistics
، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۱۱۹-۱۴۶
عنوان فارسی
The Representation of Iran in Englishcentral Educational Website: Unfolding the Hidden Curriculum
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Representation of Iran in Englishcentral Educational Website: Unfolding the Hidden Curriculum
چکیده انگلیسی مقاله
Despite their widespread popularity and rapid growth, the Internet-mediated English educational materials for learners of English as a foreign/second language (FL/SL) have rarely been analyzed in terms of their potential hidden curriculum. Accordingly, the present study aims to address this need through conducting a CDA investigation into some lessons which are randomly selected from an English educational website called "Englishcentral." Adapting, expanding, and adopting some elements of Van Leeuwen's (2008) Social Actor Network, the researchers attempt to describe and explain the representation of "Iran" in Englishcentral. Investigating and thematizing the research data revealed that the keyword "Iran" was used in this website to refer to three groups of social actors, namely the Iranian government and officials, Iranian people, and Iranian people and/or government/officials. The way these social actors are associated and dissociated, activated and passivated, personalized and impersonalized creates remarkable findings which give support to the presence of particular hidden agenda in this program. In all, the results of this study reveal that the Iranian social actors are portrayed unfavorably in Englishcentral, which is an alleged English educational program.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خدیجه کریمی علویجه | karimi alavijeh
alzahra university, tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
s سوسن مرندی | s susan
alzahra university, tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://ijla.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-77&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات