این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Iranian Journal of Applied Linguistics
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۱۴۷-۱۶۹
عنوان فارسی
بررسی چگونگی یادگیری الگوهای مختلف همنشینی واژگان توسط زبان آموزان ایرانی
چکیده فارسی مقاله
به منظور بررسی چگونگی درک و تولید الگوهای مختلف همنشینی واژگانی توسط فراگیران سطح متوسط ایرانی، آزمون های درک و تولید همنشینهای واژگانی به سی و چهار نفر از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین داده شد. برای مقایسه درک الگوهای مختلف همنشین های واژگانی از فرایند تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که الگوی "صفت + اسم" نسبت به الگوهای دیگر ساده تر است اگرچه تفاوت میان عملکرد فراگیران در الگوهای مختلف از نظر آماری معنی دار نبود. فرایند تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه دیگری نیز برای مقایسه عملکرد تولیدی فراگیران بکار گرفته شد. نتیجه تحلیل داده ها نشان داد که مشکل فراگیران ایرانی در الگوی "اسم + فعل" بطور معنی داری بیش از الگوهای دیگر همنشینی واژگانی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Learnability of Various Patterns of Lexical Collocations by Iranian Upper-intermediate Learners of English
چکیده انگلیسی مقاله
To investigate the effect of different patterns of lexical collocations on the recognition and production of Iranian upper-intermediate learners of English, 34 participants at Imam Khomeini International University (IKIU) in Qazvin were presented with receptive and productive tests of English collocations. To compare the participants' recognition of various patterns of lexical collocations, a one-way ANOVA procedure was used. Results indicated that the participants performed relatively better on 'adjective + noun' and 'noun + noun' patterns of lexical collocations, although the differences among the scores of the participants on the different patterns were not statistically significant. Another one-way ANOVA procedure was used to compare the participants' production of the same patterns. Analysis showed that of the seven patterns of lexical collocations investigated, the participants' performance on the 'noun + verb' pattern was significantly poorer than the other patterns.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباسعلی زارعی | abbas ali zarei
imam khomeini international university, qazvin
دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بین المللی امام خمینی (Imam khomeini international university)
ندا بنی اسماعیلی | neda baniesmaili
islamic azad university, takestan branch
دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان (Islamic azad university of takestan)
نشانی اینترنتی
http://ijla.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-93&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات