این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۰۴-۱۲۴
عنوان فارسی
مدلسازی اجماع در فرآیند روش دلفی با استفاده از مفهوم استدلال کیفی و کاربرد آن در شناسایی و بومیسازی معیارهای مؤثر در بهبود کیفیت خدمات
چکیده فارسی مقاله
در سازمانهای خدماتی، بهبود کیفیت خدمات جهت افزایش بهرهوری، سود و رضایت مشتری یک موضوع حیاتی است که بدون شناسایی معیارهای مؤثر بر بهبود کیفیت خدمات، امکانپذیر نیست. بنابراین، هدف از این مقاله، معرفی یک روش دلفی بر اساس مفهوم استدلال کیفی، برای شناسایی و بومیسازی معیارهای مؤثر در کیفیت خدمات است. در این مقاله، ابتدا مفاهیم روش مرتبه بزرگی مطلق کیفی به عنوان یکی از روشهای استدلال کیفی، تشریح و بر اساس آن، یک ساختار منظم برای روش دلفی ارائه شد. در این روش، ابتدا با استفاده از مفهوم آنتروپی یک تابع اجماع در محیط استدلال کیفی، معرفی و سپس سازوکار لازم برای رسیدن به همگرایی در روش دلفی فراهم شد. پس از معرفی مدل مفهومی تحقیق، شناسایی و بومیسازی معیارهای کیفیت خدمات در بخش حملونقل عمومی شهرکرد بهعنوان یک مطالعه کاربردی از روش پیشنهادی ارائه شد. نتایج حاصل نشان داد که از میان 35 معیار اولیه که بر اساس تلفیق معیارهای موجود در مطالعات کتابخانهای و نظر پنل خبره گردآوری شده بود، در نهایت 30 معیار بهعنوان معیارهای مؤثر بر بهبود کیفیت خدمات حملونقل عمومی شهرکرد انتخاب شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Consensus modeling in Delphi's process using the concept of qualitative reasoning and its application in identification and localization effective criterions to improve the quality of services
چکیده انگلیسی مقاله
In service organizations, improving service quality is critical for increasing productivity, profitability and customer satisfaction, and without identifying these criteria, improving service quality is not possible. Therefore, the aim of this paper is to introduce a Delphi method based on the concept of qualitative reasoning for identification and localization the effective criteria in the quality of services. Firstly, the concepts of the qualitative absolute order of magnitude method were described, and based it, a regular structure for the Delphi method was presented. In a qualitative reasoning environment, a consensus function by using the concept of entropy was introduced. Then, the mechanism for achieving convergence in the Delphi method was provided. According to the conceptual model offered by this research, identification and localization criteria for service quality of the public transportation in ShahreKurd city were investigated as a case study. The results showed that among the 35 initial criteria that were collected based on the combination of criteria in library studies and Expert Panel views, 30 criteria were selected as effective criteria to improve the service quality of Shahrekurd public transportation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی دهقانی فیل ابادی |
گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور، تهرا، ایران
نشانی اینترنتی
http://journal.saim.ir/article_34418_58764ee9d84353a92a748c6fac9cd817.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-1294125.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات