این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۱۶، شماره ۳۳، صفحات ۱۰۱-۱۲۶

عنوان فارسی اثربخشی روش یاددهی- یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته علوم تربیتی ورودی سال ۱۳۹۵ پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با بررسی اثربخشی روش یاددهی- یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر عملکرد تحصیلی، دانشجویان رشته غلوم تربیتی ورودی سال 1395 پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون –پس‌آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان پیوسته دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش پیش‌دبستانی-دبستانی پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان ورودی سال 1395بود. 60 نفر (30 نفر گروه آزمایش و 30 نفر گروه کنترل ) با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل کواریانس تک عاملی و چند متغیری (مانکوا) و تحلیل واریانس با اندازه­گیری مکرر استفاده شد. نتایج نشان داد در گروه کنترل بین میانگین عملکرد تحصیلی دوره پیگیری با پیش‌آزمون و پس‌آزمون تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر گذشت زمان باعث کاهش عملکرد تحصیلی دانشجویان نسبت به زمان پیش‌آزمون و پس‌آزمون شده است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله روش یاد دهی- یادگیری مشارکتی )جیگ ساو(،عملکرد تحصیلی،دانشجویان،

عنوان انگلیسی The study of evaluate the effect of teaching the Jig-Saw technique on improving academic performance among enterning students university stuyding Educational sciences at Farhangian University in Sistan and Baluchestan Province in 1395 .
چکیده انگلیسی مقاله The present study was carried out to investigate the effectiveness of cooperative Teaching-learning method Jig-Saw on academic performance of students of educational sciences in Shahid Motahari pardis at Farhangian University in Sistan and Baluchestan Province in 1395. A quasi-experimental research was a pretest-posttest and follow-up study with control group. The statistical population consisted of all undergraduate students in the field of educational science of the pre-school-elementary school of shahid Motahari Pardis at Farhangian university of Sistan and Balouchestan province in the year 1395.60 subjects(30 experimental group and 30 control group) were selected using purposeful sampling. For data analysis, one-factor and multi-variable covariance analysis (MANCOVA) and repeated measures variance (ANOVA) analysis were used. The results showed that there is a significant difference in the control group between the mean of academic performance of the follow-up period with pre-test and post-test.In other words,the passage of time has reduced the academic performance of students over the pre-test and post-test time.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمید رضا عباسی |
گروه روانشناسی تربیتی،واحد زاهدان،دانشگاه آزاد اسلامی،زاهدان،ایران

ولی مهدی نژاد |
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ،دانشگاه سیستان و بلوچستان ، زاهدان ،ایران

محمود شیرازی |
دانشکده روانشناسی ،دانشگاه سیستان و بلوچستان ، زاهدان ،ایران


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات