این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۳، شماره ۶، صفحات ۱-۱۵

عنوان فارسی Introducing a Non-Dichotomous Method for Scoring Selected-Response Tests
چکیده فارسی مقاله The main purpose of this study was to introduce a new non-dichotomous scoring procedure for the multiple-choice test method, called Parledge. The research also aimed to determine Parledge characteristics through a psychometric study comparing it with the “Number Correct” and “Correction for Guessing” scoring methods. There were 35 students participating in the study who were given a vocabulary and a structure tests. The results revealed favorable characteristics for parledge although it involves penalty threat. Further, positive psychometric, educational and cognitive implications were provided.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات