این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Journal of Chemistry and Chemical Engineering، جلد ۲۴، شماره ۲، صفحات ۵۱-۵۸

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Ion Current Simulation During the Post Flame Period in SI Engines
چکیده انگلیسی مقاله The application of ion current signals is one of the most recent approaches in engine management systems. By applying a small constant DC voltage across the electrodes of the spark plug and measuring the current through the electrode gap, the state of gas may be measured and investigated. In this paper a computer code is developed in order to analyze the state of gas during the combustion period. It is shown that there is a strong correlation between the peak pressure and the maximum current position. It is also shown that among all combustion products, the NO has the most contribution in generating electrical current. The two zones model is used for calculating the cylinder pressure and temperature.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیرحسین شامخی | amir hossein
faculty of mechanical engineering, k. n. toosi university of technology, p.o.box 16765-3381, tehran, i. r. iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)

علی غفاری |
faculty of mechanical engineering, k. n. toosi university of technology, p.o.box 16765-3381, tehran, i. r. iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)


نشانی اینترنتی http://www.ijcce.ac.ir/article_8126_be4b292dc793296faa89c15eed8bed5f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات