این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۱، شماره ۱۱، صفحات ۷-۱۸

عنوان فارسی رابطۀ رشد حرفه‌ای، حمایت سرپرست و توانمند‌سازی با نگرش‌های شغلی و رفتارهای مدنی- سازمانی کارکنان ستاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی رابطۀ میان رشد حرفه‌ای، حمایت سرپرست و توانمند‌سازی با نگرش‌های شغلی و رفتارهای مدنی- سازمانی به مرحلۀ اجرا درآمد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ داده‌ها کمی و از نظر ماهیت و روش جزء پژوهش‏های غیر‌آزمایشی و از نوع رابطه می‌باشد. جامعۀ آماری پژوهش را کارکنان ستاد سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای کشور تشکیل داده‌اند که از میان آنها 225 نفر بر مبنای نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شد. داده‌های حاصل‌شده با بهره‏مندی از آزمون‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رشد حرفه‌ای، توانمندسازی و حمایت سرپرست با نگرش‌های شغلی (رضایت و تعهد) دارای رابطۀ مثبت و معناداری است. همچنین نتایج نشان داد که رشد حرفه‏ای و توانمندسازی حدود 32 و21 درصد، افزایش نگرش‏های شغلی و حمایت سرپرست 16 درصد از رفتار مدنی- سازمانی را در کارکنان ستاد سازمان پیش‌بینی می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Significance of Professional Development, Leadership Support and Empowerment on Job Attitudes and Organizational Citizenship Behaviors among Iran TVTO’s Headquarters Staff
چکیده انگلیسی مقاله This paper aimed to study the significance of professional growth, supervisor support and empowerment on job attitudes and organizational- civil behaviors. Due to its purpose, data, nature and method, this research was an applied, quantitative, non-experimental and correlational survey respectively. All Iran Technical and Vocational Training Organization (Iran TVTO)'s headquarters staff were the research population. 225 people were selected based on a simple random sampling. Pearson correlation coefficient and regression were utilized for data analysis. The obtained results indicated that there is a significant correlation between "professional development, leadership support and empowerment", and "job attitudes (job satisfaction and organizational commitment)". Additionally, the findings showed that professional development and empowerment predicted 32 and 21% and job attitudes and leadership support predicted 16% of organizational citizenship behaviors among Iran TVTO's headquarters staff.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهتاب سلیمی |


حسین فرضی |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-39&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1306083.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات