این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۱، شماره ۱۱، صفحات ۴۹-۶۵
عنوان فارسی
ارائۀ مدلی برای ارزیابی و تبیین جایگاه سیستم یادگیری الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور
چکیده فارسی مقاله
در عصر حاضر اینترنت باعث رقم زدن دنیای مجازی و انگیزهای برای سازمانها شده است تا در بخش آموزش الکترونیکی سرمایهگذاری کنند. اما آنچه که اهمیت بحث را روشنتر میسازد، تلاش برای کسب موفقیت در استفاده از سیستم یادگیری الکترونیکی و سنجش میزان موفقیت این سیستمها است. این پژوهش با هدف شناسایی ملاکهای سنجش موفقیت سیستم یادگیری الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور انجام گرفته است که از نظر هدف کاربردی – توسعهای و از نظر نوع توصیفی- پیمایشی است. در این تحقیق دو دسته جامعۀ آماری مد نظر است: 1- خبرگان یادگیری الکترونیکی؛ 2- کاربران سیستم یادگیری الکترونیکی سازمان. پرسشنامۀ شمارۀ یک با هدف شناسایی ملاکهای سنجش موفقیت سیستم یادگیری الکترونیکی و پرسشنامۀ شمارۀ دو با هدف تبیین جایگاه فعلی سیستم یادگیری الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور طراحی شده که با استفاده از نرمافزارspss مورد پردازش قرار گرفته است. در تحلیل دادهها از آزمون تی تک نمونه استفاده گردید. تعداد 7 ملاک و 28 شاخص مؤثر در موفقیت سیستمهای یادگیری الکترونیکی نهایی و جایگاه سیستم یادگیری الکترونیکی بر اساس این ملاکها مطلوب ارزیابی شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Introduction of a Model to Evaluate and Explain the Current Status of E-learning System in Iran TVTO
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays internet has created the cyber world and provided some incentives for companies to invest in e-learning. But what makes clear the importance of issue is efforts to be succeeded in using of e-learning system and measure the success of this system. This study aimed to identify the measuring criteria of e-learning system's success in Iran Technical and Vocational Training Organization (Iran TVTO) and explain its current status. This study, in terms of purpose is applied- developmental and in terms of nature is descriptive-survey. Two groups of research statistical population were as follows: 1) experts of E-learning system 2) users (learners) of Iran TVTO's e-learning system. So two questionnaires were designed to identify the measuring criteria of success in Iran TVTO e-learning system and its current status. One sample t-test was used to analyze the data by using SPSS software. 7 criteria and 28 indexes were identified and finalized as success components of Iran TVTO's e-learning system. The current status of Iran TVTO's e- learning system were evaluated in an ideal position based on these criteria.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خداداد اولیایی |
علی رمضانی اسفدن |
محمد جهان تیغی |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
رسول شیرزادی |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-42&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1306086.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات