این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۱، شماره ۱۱، صفحات ۶۷-۹۷
عنوان فارسی
ارائۀ مدلی کاربردی برای بهسازی نظام سنجش مهارتهای عملی آموزش فنی و حرفهای کشور
چکیده فارسی مقاله
مروری بر مطالعات نشان میدهد که در بین پژوهشها، موضوع ارائۀ مدل و یا چارچوب استاندارد برگزاری آزمونهای عملی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور چندان مورد توجه پژوهشگران قرار نگرفته است و موضوعی جدید در ادبیات آموزشهای سازمان بهشمار میرود. هدف اصلی این پژوهش «ارائۀ مدلی کاربردی برای بهسازی نظام سنجش مهارتهای عملی آموزش فنی و حرفهای کشور» است. پژوهش حاضر از روش ترکیبی اکتشافی مدل تدوین گونهشناسی به عنوان راهبرد پژوهش استفاده شده است. مشارکتکنندگان در مرحلۀ کیفی، کارآموزان و آزموندهندگان مشتمل بر (200 نفر)، طراحان سؤال (10نفر) و مدیران و کارشناسان (20 نفر) از ادارۀ کل آموزش فنی و حرفهای استان بوشهر هستند. کدگذاری باز، محوری برای تحلیل دادههای کیفی مورد استفاده قرار گرفته است. یافتههای پژوهش میتواند در سیاستگذاری، طراحی و بهسازی نظام سنجش مهارتهای عملی آموزش فنی و حرفهای کشور مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سنجش مهارت عملی، آموزش فنی و حرفهای، مدل.
عنوان انگلیسی
A Practical Model to Improve Iran TVTO’s Skill Assessment System
چکیده انگلیسی مقاله
Reviewing the existing litrature indicates that there is no standard model or framework for implementing Iran Technical and Vocational Training Organization (Iran TVTO)'s skill assesment and tests. And no reseach or work has been done in this area. So, this subject is new in the Technical and Vocational Training (TVT) litrature. The main objective of the paper was to introduce "A Practical Model to Improve Iran TVTO's Skill Assessment System". The research method was sequesntioal exploratory mixed model. The respondants in qualitative research phase included 200 trainees (testees), 10 skill test designers and 20 managers and experts from Bushehr Provincial TVT Headoffice. Open and axial coding were used for data analysis. The research findings can be aid to policy making, designing, and improving Iran TVTO's Skill Assessment System
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Skill assesment, TVT, Model
نویسندگان مقاله
قاسم سلیمی |
مهدی محمدی |
اشرف رضایی |
کارشناس ادارۀ کل آموزش فنی و حرفهای استان بوشهر.
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-43&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1306087.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات