این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Journal of Electrical and Electronic Engineering، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۲۱۷-۲۲۱

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Rotor Design of IPMSM Traction Motor Based on Multi- Objective Optimization using BFGS Method and Train Motion Equations
چکیده انگلیسی مقاله In this paper a multiobjective optimal design method of interior permanent magnet synchronous motor ( IPMSM) for traction applications so as to maximize average torque and to minimize torque ripple has been presented. Based on train motion equations and physical properties of train, desired specifications such as steady state speed, rated output power, acceleration time and rated speed of traction motor are related to each other. By considering the same output power, steady state speed, rated voltage, rated current and different acceleration time for a specified train, multiobjective optimal design has been performed by Broyden–Fletcher–Goldfarb–Shanno (BFGS) method and finite element method (FEM) has been chosen as an analysis tool. BFGS method is one of Quasi Newton methods and is counted in classic approaches. Classic optimization methods are appropriate when FEM is applied as an analysis tool and objective function isn’t expressed in closed form in terms of optimization variables.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله s احمدی | s. ahmadi
iust


a واحدی | a. vahedi
iust



نشانی اینترنتی http://ijeee.iust.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-377-4&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده Electrical Machines Design-1
نوع مقاله منتشر شده Research Paper
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات