این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
تحقیقات مالی
، جلد ۲۰، شماره ۴، صفحات ۵۳۱-۵۵۳
عنوان فارسی
قیمتگذاری توزیع اطلاعات بر مبنای قابلیت مقایسه و ناکارآمدی بازار
چکیده فارسی مقاله
هدف: جریان اطلاعات، پارامتر کلیدیِ هر فعالیت اقتصادی است و بهمنزلۀ عامل اصلی در ظهور، ثبات و کارایی بازارهای سرمایه عمل میکند. هدف این مقاله، بررسی اثر عوامل قابلیت مقایسه و ناکارآمدی بازار بر ارزش اطلاعات و تغییرات در توزیع اطلاعات حسابداری است. روش: بهمنظور بررسی موضوع مطالعه، پس از استخراج دادههای مربوط به شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 1385 تا 1395، از مدل رگرسیونی دادههای ترکیبی برای آزمون فرضیههای تحقیق استفاده شده است. یافتهها: نتایج پژوهش نشان میدهد عدم تقارن اطلاعاتی، قابلیت مقایسه و ناکارآمدی بازار، بر بازده مورد انتظار (هزینه سرمایه) سرمایهگذاران تأثیر معناداری میگذارد. از طرفی، اثر تعاملی قابلیت مقایسه و بازار ناقص بر ارتباط بین عدم تقارن اطلاعاتی و هزینه سرمایه تأیید شده است. در نهایت نتایج نشان میدهد عدم تقارن اطلاعاتی، تابعی از قابلیت مقایسه است و هزینه سرمایه نشئت گرفته از عدم تقارن اطلاعاتی در سطوح مختلف قابلیت مقایسه، نوسان داشته و تغییر مییابد. نتیجهگیری: عدم تقارن اطلاعاتی و ناکارآمدی بازار، هزینه سرمایه شرکت را افزایش میدهد؛ زیرا معاملهگران کمتر مطلع تشخیص میدهند که در وضعیت بد اطلاعاتی قرار دارند و در نتیجه داراییهای کمتری نگهداری میکنند. قابلیت مقایسه با ایجاد اطلاعات باکیفیت، ابهام کلی را کاهش میدهد، بنابراین نفعی که سرمایهگذاران مشخصی از کسب اطلاعات خصوصی درباره شرکت بهدست میآورند، کاهش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عدم تقارن اطلاعاتی، قابلیت مقایسه، بازار ناقص،
عنوان انگلیسی
Pricing of Information Distribution Based on Comparability and Market Inefficiency
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Flow of information is a key parameter in an economic activity and acts as a crucial factor in the emergence, stability and efficiency of capital markets. The purpose of this paper is to investigate the effect of the comparability and ineffectiveness of the market on the value of information and changes in the distribution of accounting information. Methods: For this purpose, the data of the firms listed in Tehran Stock Exchange for the period of 2006 to 2016 were extracted and the regression model of the pooled data was used to test the research hypothesis. Results: The results of the research show that information asymmetry, comparability and market inefficiency have a significant effect on the expected returns (cost of capital) of investors. On the other hand, the interactive effects of comparability and imperfect market on the relationship between information asymmetry and cost of capital have been confirmed. Finally, the results of the research show that information asymmetry is a function of comparability and that the capital cost resulting from information asymmetry fluctuate and varies at different levels of comparability. Conclusion: Information asymmetry and market inefficiency can increase the firm's cost of capital, as less informed traders recognize that they are in a bad state of information and therefore maintain fewer assets within the market. The comparability along with creating high-quality information reduces the overall ambiguity and thus reduces the benefits that particular investors receive from private information about the company.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Information asymmetry, Comparability, Imperfect market
نویسندگان مقاله
محسن رشیدی باغی |
استادیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران
نشانی اینترنتی
https://jfr.ut.ac.ir/article_70026_74caaba5bd874511ee55e07ffa4e6755.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/705/article-705-1307897.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات