این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۶، شماره ۴، صفحات ۸۰۵-۸۲۵
عنوان فارسی
طراحی نظام دیدبانی آموزشعالی با رویکرد کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله
این مقاله حاصل پژوهشی است که با هدف طراحی نظام دی آموزشعالی با رویکرد کارآفرینانه انجام شد و از نظر هدف در زمره پژوهشهای کاربردی و توسعهای قرار داشت که با رویکردی ترکیبی اجرا شد. بهمنظور دستیابی به هدف فوق، پس از مطالعه پیشینه موضوع، با مصاحبههای نیمهساختاریافته و عمیق با خبرگان، ابعاد و مؤلفههای مورد نیاز برای طراحی نظام مشخص شد. نمونه بخش کیفی این تحقیق با کاربست روش نمونهگیری هدفمند انتخاب و بهمنظور اعتباریابی نظامْ دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه محققساخته گردآوری شد. سپس، با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی، مؤلفههای نظام تأیید شد. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشاندهنده آن بود که از میان صد و پنجاه مؤلفه احصاشده اولیه صد و پنج مؤلفه تأیید میشود. براساس یافتههای این پژوهش، ابعاد و مؤلفههای نظام دیدبانی آموزشعالی، با رویکرد کارآفرینانه و با توجه به پیشرانهای محیطی مؤثر و مهم در چهار زمینه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فناوری، در قلمرو آموزشعالی، در تناسب با محیط کسبوکار، تدوین شد و بازیگران و ذینفعان نظام موصوف و سایر الزامات و بسترهای ساختاری نظام دیدبانی آموزشعالی کارآفرینانه، همچون تأسیس رصدخانه آموزشعالی کارآفرینانه و تأسیس یا سازماندهی پایگاههای دادههای مورد نیاز این حوزه، بازشناسی و تعیین شد. در پایان، عناصر اصلی محتوایی نظام به تفکیک دروندادها، فرایندها، برون دادها، نتایج، و پیامدهای آن مشخص شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزشعالی، دیدبانی، رویکرد کارآفرینانه، کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
Designing the System of Scanning the Higher Education according to the entrepreneurial approach
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract This article is the result of a research that has been implemented for designing the higher education monitoring system with an entrepreneurial approach. According to the research goal, it is categorized as an applied research, and the research methodology it mixed method. For determining the dimensions and components of the system literature review, semi-structured and non-structured interviews have been used. Samples have been selected via targeted selective method. For system validation, required data gathered through questionnaire, and for analyzing, confirmatory factor analysis is used. Results show that from 150 initial components, 105 components have been confirmed. According to the findings, dimensions and components of the higher education monitoring system, based on entrepreneurial approach and considering to the effective environmental driving forces have been identified. Also actors, stakeholders, required structures such as observatory and databases, inputs, processes, outputs, outcomes and impacts of the higher education monitoring system have been determined. Key words Monitoring, Higher Education, Entrepreneurship, Entrepreneurial Approach.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Higher Education, Entrepreneurship, Scanning, Observatory
نویسندگان مقاله
سید صدرالدین صدری نوشآبادی |
دانشجوی دکتری آیندهپژوهیِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، جهاد دانشگاهی، تهران، ایران
تیمور مرجانی |
استادیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران
ابراهیم حاجیانی |
دانشیار گروه جامعهشناسی دانشگاه شاهد، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_70038_6e084b01f22d1aa0ca842454e0e0fa72.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-1308879.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات