این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۶، شماره ۴، صفحات ۹۷۳-۱۰۰۰
عنوان فارسی
تحقیقات دیداری: آوای عکس و تفسیر عکس روششناسی نوین در مطالعات فرهنگ سازمانی
چکیده فارسی مقاله
آوای عکس و تفسیر عکس یکی از حوزههای اصلی روششناسی تحقیقات دیداری است که بهندرت در حوزههای مدیریتی و سازمانی بهکار گرفته میشود. هدف این مقاله معرفی روششناسی آوای عکس و تفسیر عکس و کاربرد آنها در تحقیقات مدیریت فرهنگ سازمانی است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری اطلاعات توصیفی ـ تحلیلی است. بهمنظور جمعآوری دادهها از اسناد و مدارک و مجلات معتبر علمی استفاده شد. یافتههای بررسی حاکی از آن است که عکسها میتوانند محرکی ملموس برای تلنگر زدن به اطلاعات ضمنی و ناخودآگاه، تصاویر، و استعارهها باشند که موجب تولید اطلاعات مختلف و غنیتر نسبت به سایر فنون در حوزه فرهنگ سازمانی میشود. این مقاله با بررسی مبانی و چارچوب نظری آوای عکس نشان میدهد این روششناسی به تغییر فرهنگ جامعه یا سازمانها منجر میشود. همچنین، آوای عکس از همپوشانی سه چارچوب نظری آموزشوپرورش توانمندساز، نظریه فمینیست، و عکسبرداری مستند شکل گرفت. از نظر محققان کیفی طراحی و اجرای آوای عکس فرایندی دهمرحلهای است که از تعیین مخاطبان بعد از مفهومسازی موضوع شروع و به بررسی نهایی ختم میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آوای عکس، تحقیقات دیداری، تصاویر، تفسیر عکس، فرهنگ سازمانی،
عنوان انگلیسی
Visual Researches; Photovoice, Photo-elicitation A New Methodology in Organizational Culture Management
چکیده انگلیسی مقاله
Photovoice and Photo-elicitation represents a major field of visual researches methodology which has been little employed in the organizational culture management to acquire knowledge. So the purpose of this paper is to present Photovoice and Photo-elicitation methodology and their use in the management researches. Also, In the field of organizational culture, these methods have many advantages: photos can provide tangible stimuli for more effectively tapping into informants' tacit, and often unconscious, images and metaphors that they produce different and richer information than other techniques; and may also help to reduce differences in power, class and knowledge between researcher and researched because these methods have unique potential to empower participants' involvement in activities related to organizational culture management . Also this paper will explore its theoretical foundation and then critically review the impact of Photovoice on the variety of changes in the societies or organizations. Lastly, this paper will review the planning and implementation process of Photovoice by qualitative researchers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ناهید نادری |
استادیار دانشکدة مدیریت و حسابداری پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_70046_f5630091382f7da4634b12e24c6606b4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-1308886.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات