این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۵، شماره ۹۶، صفحات ۴۱-۷۲

عنوان فارسی بررسی موانع رقابت‌ رسانه‌های اجتماعی بومی با رسانه‌های اجتماعی بین‌المللی
چکیده فارسی مقاله  حمایت از رسانه‌های اجتماعی بومی در برابر رسانه‌های اجتماعی خارجی و در کنار آن، مسدودسازی رسانه‌های اجتماعی بین‌المللی، دو راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران برای مواجهه با رسانه‌های اجتماعی هستند؛ راهبردهایی که موفقیت در هر دو آنها، جای تردید دارد. مقاله حاضر که با روش پژوهش زمینه‌ای یا گرندد تئوری و با استفاده از تحلیل محتوای مصاحبه‌ها و برگزاری جلسات گروه کانونی به‌عنوان ابزار جمع‌آوری داده، در طی مرحله کدگذاری انجام شده است، ضمن احصای موانع رقابت رسانه‌های اجتماعی بومی با مشابه خارجی، پیشنهاد‌هایی را برای رقابت‌پذیر شدن رسانه‌های اجتماعی بومی ارائه کرده است. از نگاه کاربران، مالکان رسانه‌های اجتماعی بومی و سیاستگذران، دلایلی متعدد، ازجمله، نوع مقررات‌گذاری و شرایط خاص برای درآمدزایی، همچنین پذیرفته نشدن تنوع نظام‌های ارزشی کاربران باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی خارجی با برخورداری از برخی مزایای نسبی مانند اندازه شبکه و جذب سرمایه اجتماعی، کاربران بیشتری را جذب کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Study on Barriers to Local Social Media Competition with International Social Media
چکیده انگلیسی مقاله Supporting local social media against foreigns' along with blocking international social media are two main strategies of Islamic Republic of Iran in dealing with social media, which success in both of these strategies is questionable. This article is conducted based on ground research method or grounded theory, using focus group and content analysis of the interview to collect data. The research provided some suggestions for local social media to compete, besides identifying involved barriers. From the users' perspective, local social media owners and policy-makers consider some reasons, including the regulation and special conditions for income generation as well as the lack of ethic diversity, of why foreign social media attract more users having some superiories such as network size and social capital attraction.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدمحمدرضا اصنافی |
دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران-دانشکده مدیریت- گروه مدیریت رسانه‌ای

علی اکبر فرهنگی |
دکترای ارتباطات و مدیریت، استاد دانشگاه تهران

عبدالله گیویان |
دکترای مردم‌شناسی، استادیار و عضو هیئت‌علمی دانشگاه صداوسیما

افسانه مظفری |
دکترای ارتباطات، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_34467_01bb3c6f48e646a006ceb8bf5633d1e8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-1336400.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات