این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Archives of Hygiene Sciences
، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۱۱۴-۱۱۹
عنوان فارسی
Students as Assessors: A Novel Idea on Formative Assessment
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Students as Assessors: A Novel Idea on Formative Assessment
چکیده انگلیسی مقاله
Background & Aims of the Study: Formative assessment of a student's academic achievements is the basic step in any educational project. The aims of this research were: 1) To determine the feasibility of conducting a formative assessment for medical students with their participation and 2) To determine which methods are applicable for students' self-assessment. Materials and Methods: Sixteen 5th-year medical students participated in this semi-experimental study. In each session, one of the students assessed the others about the last subject in the way he or she wanted. In the next session, the students received feedback by the assessor. Results: Students used various methods to assess their classmates, including multiple-choice questions (MCQs), short open questions, random short-answer matching questions, or other methods and instruments such as using short message service (SMS), objective structured clinical examination (OSCE), broadcasting a voice clip containing the lesson abstract, or presenting questions with power point. Conclusion: This research showed the feasibility of conducting a formative assessment for medical students with their participation
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Education,Epidemiology,Formative Assessment,Medicine,Student
نویسندگان مقاله
اکرم heidaria | akram heidaria
research center for medical education, qom university of medical sciences, qom, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی قم (Qom university of medical sciences)
سهیلا dabiranb | soheila dabiranb
b department of community medicine, tehran university of medical sciences, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
شیرین afsahic | shirin afsahic
school of medicine, yazd university of medical sciences, yazd, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://jhygiene.muq.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-70&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات