این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۱، شماره ۲، صفحات ۲۷-۶۴
عنوان فارسی
تبیین توصیفی فرایند اشاعه فناوری نرم تجاری در صنعت نفت ایران: با استفاده از نظریه زمینهای
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش، تبیین توصیفی فرایند اشاعه فناوری نرم تجاری در صنعت نفت ایران است. بدینمنظور، از نظریه زمینهای با نوزده نفر از خبرگان مسلط به فرایندهای اشاعه فناوری نرم تجاری در صنعت نفت ایران مصاحبه عمیق انجام شد. پس از تجزیهوتحلیل مصاحبههای انجامشده و با انجام کدگذاریهای لازم شامل کدگذاری باز، محوری و انتخابی، در مجموع 785 کد نهایی، 184 مفهوم و 71 مقوله فرعی استخراج شدند. فرایند اشاعه فناوری نرم تجاری صنعت نفت ایران (در قالب شرایط علّی: نیاز و الزامهای صنعت، الزامهای اقتصاد دانشبنیان و الزامهای مدیریتی؛ مقوله محوری: فرایند اشاعه فناوری نرم تجاری؛ شرایط زمینهای: بسترهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، فناوری، نوآوری و زیستمحیطی؛ شرایط مداخلهگر: حمایت مدیریت ارشد، نیروی جوان و دانشآموخته، مدل ذهنی کارکنان صنعت و سبک مدیریتی؛ راهبردها: فرهنگسازی، اقدامهای آموزشی، برونسپاری و خدمات مشاوره؛ و در نهایت، نتایج و پیامدها: سرآمدی نیروی انسانی، بهبود بهرهوری، بهبود وضعیت رقابتی صنعت و بهبود وضعیت کلان کشور) تبیین شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Descriptive Explanation of the Process of Commercial Soft Technology Diffusion in Iran's Oil Industry: Using Grounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to describe the process of commercial soft technology diffusion in Iran's oil industry. The study employed grounded theory and deeply interviewed 19 experts in Iran's oil industry. According to the analysis of conducted interviews and applying open, basic and selective coding. 785 final codes, 184 concepts and 71 sub-themes were extracted. The Process for the commercial soft technology diffusion of Iran's oil industry (Causal conditions: needs and requirements of the industry, requirements of the knowledge-based economy and management, basic theme: The process of commercial soft technology diffusion; Contextual conditions: cultural, economic, political, technological, innovative and environmental contexts; Intervention conditions: Top management support, young and educated personnel, mental models of industry personnel and management style; strategies: culture development, educational activities, outsourcing and consulting services; Results: excellence of human resources, improving productivity, improving the competitiveness of the industry and improving the country's macroeconomic situation) was explained.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهزاد صفائی | Behzad Safaei
Department of Management, Shiraz University
گروه مدیریت، دانشگاه شیراز
علی نقی مصلح شیرازی | Ali Naghi Mosleh Shirazi
Department of Management, Shiraz University
گروه مدیریت، دانشگاه شیراز
علی محمدی | Ali Mohammadi
Department of Management, Shiraz University
گروه مدیریت، دانشگاه شیراز
مسلم علی محمدلو | Moslem Ali Mohammadlou
Department of Management, Shiraz University
گروه مدیریت، دانشگاه شیراز
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-2248-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-1357275.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات