این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۱، شماره ۲، صفحات ۶۵-۹۰
عنوان فارسی
الگوی زیرساختی بینالمللی شدن شرکت ملّی نفت ایران: مطالعهای اکتشافی و تطبیقی جهت ارائه مسیر تحول
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش به ارائه الگویی مناسب برای حرکت شرکت ملّی نفت ایران در راستای بین المللی شدن میپردازد. بدینمنظور، نمونه موردی شرکت استات اویل مورد مطالعه دقیق قرار گرفت و با تلفیق آن با نیازهای شرکت ملّی نفت ایران، الگویی تطبیقی برای این تحول بهدست آمد. در این پژوهش کیفی از روش تجزیه و تحلیل تم برای تحلیل دادههای مصاحبههای پژوهشی با خبرگان صنعت نفت و گاز ایران و نروژ استفاده شد. در پایان، الگوی بینالمللی شدن شرکت ملّی نفت ایران در قالب 3 تم و 8 مقوله ارائه و همچنین جایگاه این شرکت در الگوی مذکور معین گردد. این الگو بهگونهای طراحی شده است که راهبردهای لازم را جهت اعمال هر یک از تغییرات نمایان ساخته و میزان تطابق هر کدام از راهبردها را با تمهای تغییر اعلام شده توسط کارشناسان روشن میسازد. نتایج پژوهش نشان داد که در جهت رسیدن به یک تغییر درست، چه راهبردهایی باید مورد استفاده قرار گیرد و به چه میزان بر انجام آنها پافشاری شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Infrastructural Model for Internationalization of Iranian National Oil Company: An Exploratory and Comparative Study for Proposing a Transformational Path
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this research is to propose an appropriate model for transforming the National Iranian Oil Company into an international entity. Statoil Company was used in a case study; its characteristics were combined with the needs of the National Iranian Oil Company to reach a comparative model for this development. The nature of the research was qualitative and thematic analysis method was applied to analyze data which were collected from interviews with Iranian as well as Norwegian oil and gas industries experts. Next, the internationalization model for the National Iranian Oil Company was presented in the formwork of three themes and eight categories; besides, the position of the company was determined in the model. This model has been designed in such a way that it can firstly submit the strategies necessary to apply any of the changes, and secondly, can highlight the level of agreement between each strategy and the themes presented for change. Results recommend what strategies should be used and how much they should be emphasized in order to reach any appropriate change.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی خیراندیش | Mehdi Kheir-andish
Department of Public Management, Shahid Sattari Aeronautical University
دانشکده مدیریت، دانشگاه هوایی شهید ستاری
محمدامین زارع | Mohammad Amin Zare’a
Department of Behavioral Management, Kharazmi University
دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی
مهدیه مختاری | Mahdiyeh Mokhtari
Department of Behavioral Management, Kharazmi University
دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-70-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-1357276.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات