این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۱، شماره ۲، صفحات ۹۱-۱۱۰
عنوان فارسی
ارزیابی معیارهای رفع انتظارات مشتریان در سطح مدیریت کیفیت جامع با رویکرد پویاییهای سیستم
چکیده فارسی مقاله
موفقیت مدیریت کیفیت جامع با توانایی یادگیری، جذب، تطابق و اجرای تغییر نگرشهای سازمان و تلفیق آنها در سازمان ارتباط دارد. هدف این پژوهش، بررسی و بهبود برخی رفتارهای نامطلوب در مشتریمداری کیفیت جامع با استفاده از رویکرد پویایی سیستم است. در این پژوهش، با مرور ادبیات نظری و نظرسنجی از خبرگان و کارشناسان و پس از شناسایی اجزا و متغیرهای انتظارات مشتریان، شبیهسازی با ارائه فرضیههای دینامیکی شروع شده و حلقههای علّی، نمودارهای جریان، معادله های ریاضی تکمیل شد. بدینمنظور، از مدل پویایی سیستمها با استفاده از نرم افزار Vensim، روشی برای یافتن ارتباط بین عوامل مرتبط با رفع انتظارات مشتریان ارائه گردید. نتایج این پژوهش، برای صنایعی قابل استفاده است که قصد برنامهریزی در رفع انتظارات مشتریان را در سطح مدیریت کیفیت جامع دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluating the Criteria for Meeting Customer Expectations at the Total Quality Management Level, Using System Dynamics Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Success of total quality management is associated with the ability to learn, absorb, adapt and implement changes in organizational attitudes and to integrate them into the organization. The purpose of this study is to investigate and improve some undesirable behaviors against customer-oriented total quality, using system dynamics approach. After reviewing the theoretical literature and conducting a survey with a number of experts, the criteria for customer expectations were identified. Simulation was started by providing dynamic hypotheses and following that, causal circles, flow diagrams, and mathematical equations were completed. Using the Vensim software and dynamics model, a way was provided to discover the relationships among the factors associated with customer expectations. The results of this research can be used only by industries intending to plan for meeting the expectations of customers at the total quality management level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن دهقان دهنوی | Hasan Dehghan Dehnavi
Department of Industrial Management, Islamic Azad University
گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
زهرا دلشاد | Zahra Delshad2
Department of Industrial Management, Islamic Azad University, Yazd Branch, Yazd
گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-2737-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-1357277.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات