این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۶، شماره ۲۱، صفحات ۴۱-۵۶
عنوان فارسی
بررسی موفقیت آموزشهای مجازی مراکز فنی و حرفهای برای مهارت آموزان موردحمایت کمیتۀ امداد امام خمینی با علم دادهکاوی
چکیده فارسی مقاله
در عصر حاضر آموزشهای مجازی بخش جداییناپذیر از سیستم آموزشی است. هرچند پژوهشهای متعددی در ارتباط با تأثیر آموزشهای مجازی انجامشده است اما سودمندی برگزاری آموزشهای مراکز فنی و حرفهای بهصورت مجازی برای مهارت آموزان موردحمایت کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) کمتر موردتوجه قرارگرفته است. پژوهش حاضر به شناسایی مؤلفههای تأثیرگذار در موفقیت برگزاری این دورهها میپردازد. جامعۀ آماری افراد تحت پوشش کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) شهرستانهای خرمدره و ابهر به تعداد 220 نفر است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامۀ ساختهشدۀ محقق میباشد که روایی آن از طریق نظرات متخصصان و پایایی آن بر اساس توافق ارزشیابان تأیید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها و کشف الگوهای نهفته و همچنین پیشبینی میزان موفقیت برگزاری آموزشهای مجازی از علم دادهکاوی، الگوریتمهای میانگین کاو c4.5 و نرمافزار وکا استفادهشده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای توانایی استفاده از سامانۀ آموزش مجازی مانند دارا بودن مهارت و یا عدم مهارت در کار کردن با کامپیوتر، دارا بودن تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری و همچنین خصوصیتهای فردی مثل سن، شغل، میزان تحصیلات، آشنایی و یا عدم آشنایی با دورههای آموزش مجازی، انگیزۀ لازم برای شرکت در این دورهها و سایر مؤلفهها درروند برگزاری آموزشهای مجازی تأثیرگذار بوده، درنهایت پیشنهاد میشود برای برگزاری دورههای آموزشی مجازی برنامهریزی مدونی صورت گیرد و همچنین بررسی موجود بودن شرایط لازم برای برگزاری این دورهها برای افراد تحت پوشش کمیتۀ امداد ضروری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دادهکاوی، آموزش مجازی، کمیتۀ امداد.
عنوان انگلیسی
Study on the success of virtual training in technical and vocational centers for skill learners supported by Imam Khomeini charity funds with data analysis approach
چکیده انگلیسی مقاله
Today; virtual (online) training is an integral part of the education system. Although studies have been conducted on the impact of virtual training, the benefits of virtual training in technical and vocational training courses have been considered less favorably for Imam Khomeini charity fund skill learners. This study aims to identify effective factors in success of these courses. The population covered by Imam Khomeini charity fund in Abhar and Khoramdareh cities is 220 persons.The data collection tool is a questionnaire made by researcher which its validity was confirmed by experts' views while its reliability was approved through agreement between evaluators. For data analysis as well as latency patterns and achievement rate of virtual training, K-means algorithms, c4.5 and Weka software were used to analyze the data. The results indicate that variables like the ability to use virtual learning system (such as having skills or lack of skills in working with computer, having hardware and software) as well as individual characteristics (e.g. age, education, familiarity or unfamiliarity with virtual training courses, motivation for participate in these courses) and other factors are effective in the process of holding online training. Finally, it is recommended to design a plan for holding virtual training courses. Also, it is necessary to check the availability of requirements for holding these courses for people covered by the charity centers
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
data analysis, Virtual traning, charity center
نویسندگان مقاله
زهرا محمد بیگی |
مینا عربخانی |
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-66&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357910.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
گزارش مورد
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات