این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۷-۴۶

عنوان فارسی تعیین چارچوب صلاحیت‌های مورد نیاز مربیان و استادکاران (معلمان آموزش فنی و حرفه‌ای) در هنرستان‌های فنی و کاردانش
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر، تبیین چارچوبی مفهومی از صلاحیت‌های مورد نیاز مربیان و استادکاران در هنرستان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش بود. پژوهش به شیوه تحلیل اسنادی انجام شد. جامعه پژوهشی مجموعه اسناد و مدارک نظری، پژوهشی، سوابق تجربی، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط و در دسترس بود. ابزار مورد استفاده، فرم گردآوری اطلاعات بود. نتایج پژوهش نشان داد که مجموعه صلاحیت‌های مورد نیاز مربیان و استادکاران را می‌توان در سه بعد صلاحیت‌های شخصی، صلاحیت‌های تخصصی- حرفه‌ای (با مؤلفه‌های دانش، بینش و توانش یا مهارت) و صلاحیت‌های اخلاقی– اعتقادی (با مؤلفه‌های وجدان کاری، توسعه توانمندی، اعتدال اجتماعی، روابط اجتماعی، انضباط اداری و ایمان درونی) طبقه‌بندی کرد. ساختار مفهومی ابعاد و مؤلفه‌های مذکور به وسیلۀ 63 گویه حاصل‌شده مصداقی به عنوان نشانگر‌های مؤلفه‌های مذکور، تکمیل‌شده که در طول مقاله به تشریح ابعاد، مؤلفه‌ها و گویه‌های مذکور پرداخته شده است. همچنین ضمن بحث پیرامون ساختار مفهومی مذکور، پیشنهاد‌هایی نیز ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله صلاحیت، مربیان و استادکاران، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش

عنوان انگلیسی Determination a qualification framework for Technical and Vocational Education and Training (TVET) Trainers and Labor-Coaches in technical and Work- knowledge schools .
چکیده انگلیسی مقاله The main goal of this research was Determination a qualification framework   for Technical and Vocational  Education  and Training  (TVET) teachers  in technical and Work- knowledge schools. The research society contains of all of the available researches and related scientific documents. The research method used, was document analysis. The procedure and course of this research is depending on the forms of collecting information. According to documents analysis,  competencies Classified with three ranges: Personalities competencies, specialty-professional (with the factors of knowledge, intuition and skill) and ethical-believe (with the factors of conscience for doing work - development of ability, social moderation, social relationships, bureaucratic discipline and inner faith).  finely  all of the factors and Items described and  Several proposals were presented
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی سبحانی نژاد |


امیررضا تژدان |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-30&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357921.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات