این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۴۷-۸۶
عنوان فارسی
مقایسۀ تطبیقی نظام تربیت و گزینش مربیان فنی و حرفهای و مهارتی رسمی ایران با برخی از کشورهای موفق دنیا
چکیده فارسی مقاله
آموزشهای فنی حرفهای یکی از وظایف اصلی دولتها بوده که ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری و رشد بهرهوری و افزایش و در نهایت رشد اقتصادی درکشورها دارد، بهگونهای که در بسیاری از کشورها اصطلاحات آموزشهای فنی و حرفهای در رأس اولویتهای ملی آن کشورها قرار گرفته است. در این به بررسی اجمالی آموزش مربیان فنی و حرفهای در ایران و تطبیق آن در این سیستم پرداخته و مقایسهای تطبیقی بر اساس مطالعات انجامشده روی آموزش مربیان فنی و حرفهای در سایر کشورها انجام دادهایم. نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که جمهوری اسلامی ایران در آموزش مربیان فنی و حرفهای بهطورکلی، از جایگاه خوبی برخوردار است. بنابراین، مسیر ارتقاء و اصلاحات این آموزشها بایستی از محور گسترش کمّی تغییر وضعیت داده و موضوع تعمیق کیفی و افزایش اثربخشی آن بهطور اساسی مورد نظر قرار گیرد. همچنین، جایگاه ایران از لحاظ میزان تدارک و ارائۀ آموزشهای سفارش محور یا تقاضامحور در سطوح فنی و حرفهای که منطبق بر نیاز بازارکار بوده دارای ضعفهایی است که میتوان با مشارکت صاحبان صنایع و حرف از این نظر نیز در جایگاه مناسب و در خور شأن جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
Vocational training is one of the main tasks of governments that are directly related to reducing the unemployment rate and productivity growth, and ultimately increase the country's economic growth , so that many countries in terms of technical and vocational education has been at the center of their national priorities. In an overview of technical and vocational training in the implementation of this system in comparison conducted comparative studies on vocational training in other countries have done. The results of this study show that the Islamic Republic of Iran in the education of technical and vocational training of trainers generally has a good place. Therefore, the promotion of reforms of education must change the status of the development of quantitative and qualitative deepening and improving its effectiveness is a key issue to be considered. Also Iran's position in terms of the preparation and delivery of customized training based or demand-driven vocational levels that are consistent with the need labor market weakness that by participation of industrialists trades in this regard in the proper place and dignity of the Islamic Republic of Iran in the region and the world as well.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن رضا زین آبادی |
رسول قاسم زاده |
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-31&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357922.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات