این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۳، شماره ۱۰، صفحات ۷-۳۰
عنوان فارسی
رابطۀ بین مدیریت دانش با خلاقیت در میان کارکنان رسمی و پیمانی ستادی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور ۱۳۹۳
چکیده فارسی مقاله
یک سازمان برای اینکه بتواند در عرصۀ رقابت ایجادشده در عصر حاضر موفق شود، باید هم دانش خود را مدیریت کنند و هم دست به خلاقیت بزنند. مدیریت دانش فرایند کشف، کسب، توسعه و ایجاد، تعلیم و نگهداری، ارزیابی و بهکارگیری دانش در زمان مناسب توسط فرد توانمند در سازمان است و خلاقیت در تعامل فرد با محیط شکل میگیرد؛ محیط منجر به تحریک فیزیکی و اجتماعی میشود و خلاقیت را در اعضاء تقویت میکند. هدف از این مطالعه نقش مدیریت دانش با خلاقیت در میان کارکنان ستادی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. دادههای پژوهشی پس از جمعآوری از طریق پرسشنامۀ استاندارد، با آلفای کرونباخ 945/.؛ بهوسیلۀ نرمافزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای نرمال بودن متغیرهای تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنوف استفاده شد و برای تحلیل از رگرسیون کمک گرفته شد. نتایج حاصله ارتباط معنادار بین دو متغیر مدیریت دانش و خلاقیت را نشان میدهد و در صورتی که مدیریت دانش یک واحد افزایش یابد، میزان خلاقیت در میان کارکنان به میزان 696/. افزایش خواهد یافت و بالعکس.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Significance of Knowledge Management on Creativity among the Iran TVTO’s Headquarters Staff
چکیده انگلیسی مقاله
To become successful in nowadays' world competition, any organization should manage its knowledge and be creative. Knowledge management is the process of discovering, capturing, developing, instruction and retention, evaluating and effectively using organizational knowledge at the right time by competent people. And creativity is formed by interaction of an individual with the environment. Environment encourages people physically and socially to think in unusual and creative ways. So it supports staff's creativity. The objective of the paper was to study the significance of knowledge management on creativity among the Iran Technical and Vocational Training Organization (Iran TVTO)'s headquarters staff. This research was implemented by using the approach of descriptive correlational design. Data, collected through a standardized questionnaire with Cronbach Alpha coefficient 0.945, were analyzed by SPPS software. The Kolmogorov-Smirnov (K-S) test was used for normality of the distribution. Watson- Camera test was used to assess independence of errors in regression. The results showed a significant correlation between knowledge management and creativity. Therefore, if the level of knowledge management in the organization increases at rate of 1.0, the level of creativity among staff will increase at a rate of 0.969 and vice versa.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدحسین حاجیلو |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
کریم دلاویز |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
رضا باجولوند |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
حسین باقرپور |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-54&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357928.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات