این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۳، شماره ۹، صفحات ۷-۲۶
عنوان فارسی
راهبردهای بهبود ظرفیت نوآوری از طریق توانمندسازی شاغلین در بنگاهها
چکیده فارسی مقاله
بقای بنگاهها در اقتصاد پیچیده و رقابتی، منوط به ایجاد خلاقیت و نوآوری است و این مهم در گرو مدیریت و توانمندسازی سرمایۀ انسانی بهعنوان مهمترین منبع توسعۀ نوآوری است. سازمان آموزش فنی و حرفهای بهعنوان متولی آموزشهای غیررسمی در کشور، نقش مهمی در بهبود فضای کسب و کار و توسعۀ یادگیری نیروی کار بنگاهها عهدهدار است. بهرغم نقش پررنگ و انکارناپذیر آموزشهای مهارتی در پویایی صنایع، مهارتآموزی در بنگاههای اقتصادی کشور با چالشهایی مواجه است. بدین منظور برای تحلیل و بررسی این موضوع و شناسایی و اتخاذ راهبردهای مناسب، مدل SWOT را بهکار گرفته و از نظرات برنامهریزان و کارشناسان با تجربه در زمینۀ آموزش در بنگاهها بهرهبرداری شد. پس از ترکیب نظرات 29 عامل در زیرگروههای SWOT (فرصت، تهدید، ضعف و قوت) شناسایی شد. سپس مهمترین و تأثیرگذارترین عوامل در هر زیرگروه مشخص و در نهایت با توجه به اولویتهای بهدست آمده مهمترین راهبردهای پیش رو در حوزۀ توانمندسازی شاغلین بنگاهها ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مهارت، بنگاه اقتصادی، تحلیل SWOT، راهبرد، نوآوری، یادگیری
عنوان انگلیسی
Strategies for Improving Innovation Capacity through Empowerment of Employees Working in Enterprises
چکیده انگلیسی مقاله
Enterprise survival in complicated and competitive economy depends on creativity and innovation, and this is influenced by the management and empowerment of human capital as the most important source of innovation development. Iran Technical and Vocational Training Organization (Iran TVTO) as an establishment responsible for informal education has an important role in improving the business environment and development of workforce's learning in firms. Although, Skill training has an undeniable and highlighted role in industry dynamics, it is faced with some challenges. To study and analyze this issue, and identify and implement appropriate strategies, SWOT model has been used to gather experienced training designers' views in firms and enterprises. After combination of opinions, 29 factors were identified in SWOT subgroups (opportunities, threats, strengths and weaknesses). Then, in each subgroup, the most important and influential factors were selected. And finally, based on them, the main strategies
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا محمدهاشمی |
معصومه پاپینژاد |
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-62&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357934.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات