این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۲، شماره ۶، صفحات ۲۵-۴۲

عنوان فارسی بررسی تأثیر ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان حرفۀ رایانه کار ICDL درجۀ دو آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان
چکیده فارسی مقاله پژوهش شبه آزمایشی حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان حرفۀ رایانۀ کار ICDL درجۀ دو آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان انجام شده است. 140 نفر از کارآموزان در دو گروه آزمایش و گواه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به پاسخ‌دهی مربیان به یک پرسشنامۀ محقق‌ساخته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. ابتدا پیش‌آزمون در هر دو گروه انجام گرفت و سپس طی جلساتی آزمون‌های تکوینی شامل پرسش‌های چند‌گزینه‌ای طی سه نوبت بر روی آزمودنی‌ها در گروه آزمایش اجرا شد. در این مدت گروه گواه هیچ‌گونه آزمونی دریافت نکرد. در نهایت، در هر دو گروه، پس‌آزمون اجرا شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان‌دهندۀ تأثیر مثبت ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان در گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه بوده است. این پژوهش، بر اهمیت انجام ارزشیابی تکوینی تأکید دارد و راهکارهایی را پیشنهاد کرده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزشیابی تکوینی، یاددهی و یادگیری، آموزش فنی و حرفه‌ای

عنوان انگلیسی Study the Effects of Formative Assessment on the Learning Level of Second Degree ICDL Operator Trainees in Technical and Vocational Centers of Kurdistan Province
چکیده انگلیسی مقاله The present quasi-experimental study was conducted to examine the effects of formative assessment on the learning level of second degree ICDL operator trainees of technical and vocational training centers in Kurdistan province. 140 trainees were studied in experiment and control groups and also evaluated in term of trainer's responses to questionnaires made by researcher. Initially, pre-test was done in both groups and then during the sessions, formative tests including multiple-choice were given to testers 3 times in experiment group. In this period, no test was done in control group and finally, in both groups, post test was given. The results indicate the positive effects of formative assessment on the learning level of experiment group in comparison with control group. This study emphasizes on importance of formative assessments and recommends guidelines.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین باقرپور |


حسین محمودی سفیدکوهی |


علیرضا سوری |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-58&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357949.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات