این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۲، شماره ۶، صفحات ۴۳-۵۸
عنوان فارسی
بررسی تأثیر مهارت مربیان و محتوای دورههای آموزشی بر توانمندی مهارتی کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفهای خواهران ایلام
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش همبستگی حاضر بررسی تأثیر مهارت مربیان و محتوای دورههای آموزشی بر توانمندی مهارتی کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفهای خواهران ایلام بوده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود که روایی آن بر اساس دیدگاه صاحبنظران و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ سنجیده شد. این پرسشنامه شامل 15گویه برای سنجش توانمندی مهارتی و20 گویه برای سنجش مهارت مربیان و محتوای آموزشی بود که توسط 86 نفر از کارآموزان تکمیل شد و دادههای فراهمشده با روش آماری رگرسیون گام بهگام تحلیل شد. نتایج نشان داد که توان مربیان در ایجاد انگیزه در فراگیران، میزان رضایت از مطالب ارائه شده در دوره، توانایی مربیان در بیان اهداف آموزش، تمایل به شرکت در سایر دورههای آموزشی، استفادۀ مربیان از وسایل کمک آموزشی و میزان مطابقت استاندارد با مطالب ارائه شده، بیشترین تأثیر را بر توانمندی مهارتی کارآموزان داشته است. در پایان راهکارها و پیشنهاداتی ارائه شده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
توانمندی زنان، فنی و حرفهای، محتوای آموزشی، مربیان آموزشی.
عنوان انگلیسی
Study of the Impact of Trainers Skill and the Content of Training Courses on Skills of Women in Woman's Technical and Vocational Center of Ilam
چکیده انگلیسی مقاله
The main goal of this Correlation study was to investigate the impact of trainers` skill and the content of training courses on empowering women skill at Technical & Vocational Training, in Ilam province. A questionnaire was prepared to collect data. The formal validity (based on expert opinion) and the reliability (using Cranach's alpha coefficient) of the questionnaire was assessed. The questionnaire included 15 items to assess skill capabilities and also 20 items to assess the course content and trainers` skill level. This questionnaire was completed by 86 participants. Provided data was analyzed using stepwise regression. The results showed the motivating learners, satisfaction of the course materials, the ability to express training goals, willingness to participate in other training center, instructors use teaching aids and materials have the most influence on students' skill abilities. The guidelines and recommendations are provided
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Course Content, Trainees, Skill, Capability, Educational.
نویسندگان مقاله
رضا نصری |
همایون مرادنژادی |
امین رستمنیا |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
فریبا جمشیدی |
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-59&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357950.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات